Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

28 November 2009

~Hari yg Emo~hahahaha

Hari nie...pagi tadi..memerap jerk dalam bilik...emo..ceket hari nie..ceh..
apa ke jadahnya nak emo2 nih..hmmm..jangan emo2..x elok untuk diri..hahaha..bnyak bnda yg buat hari nie emo...dari emo kat saper2 lagik..baik duk dalam bilik jerk..x la ter'emo kat saper2 kan..nanti kang bertambahlah..emo2..bukan nemo k??huhuhu..emo...hmm...emo sampai kak ning ajak g kedai pun xmoh..hohoho..padahal g kedai 2 salah satu bnda yg i peberet hahaha..nak tau x kenapa???asal lak nak tahu...ner leh tahu...rahsia arrr..huhuhu..nak tahu cari sndiri arrr...apa sebabnya..i suka g kedai..hahaha..saper yg leh jawab i bagi......
sila tgk kebawah....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
x derk bagi perlah..huang2..huang
nak bagi per..i dengan u x derk kena mengena pun...
Carving Turkey 2
www.tips-fb.com

```Erti```

Suatu hari.. pernah kurenungi…
adakah seorang insan yang mengerti..
apakah arti kehidupan ini…

pernah kucari erti cinta sejati
namun yang kutemui barulah mimpi..
suatu mimpi kosong yang tak bertepi
apakah salah hati ini
ingin memiliki sebuah cinta sejati..

apakah erti sebuah persahabatan sejati
apakah itu juga sebuah mimpi.. ?
jika benar, apalah erti semua ini..
sudah banyak hari kujalani
waktu demi waktu…

semua seakan hanyalah ilusi..
ilusi yang tiada memiliki erti

namun akhirnya satu hal kusedari
hanya Dia yang sungguh mengerti,
tentang semua erti kehidupan ini..
kekosongan hati ini
tidak lagi diisi dengan benci..
tak ada yang lebih murni
dari kesucian cinta Ilahi
Cinta-Nya yang begitu Indah

www.tips-fb.com

~ek eleh....~

Nur kasih abeh cam2 jerk...ermm..x suspend langsung..
hampeh jerk..ending "tawar" cm tuh..yg sarah plak x derk pe2 pun jadi kat dia..setakat parut jerk kat muka..huh..x padan dengan apa yg dia dah buat..x best..btul..buat la ending...yg "baik" punyer..ending cam tuh..x melekat kat hati langsung weiii...keciwa jerk tunggu sejam...x derk apa pun yng menarik..last2..abis gituh jerk..x puas hati ehh..
www.tips-fb.com

27 November 2009

~editing~






www.tips-fb.com

~nur kasih..last episod~

Last2..hmm..apa jadi erk...episod last nie???
hepy ending or....x gud ending..huhu..sesamalah kita nonton malam nie erk...
jangan biarkan diri anda diselubungi nur kasih..huang..huang..huang..
www.tips-fb.com

25 November 2009

kita \\(8_8)//

Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.

Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.

Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.

Hippie 1Make A Difference

www.tips-fb.com

~Panasss~ weeeee

Cuaca hari nie...panas..Alhamdulillah..esok.....semua nak balik raya..InsyaALLAH..x ada sekatan jalan..coz dah x ujan xlah banjir..right???..Selamat hari raya Aidiladha...selamat berkorban..makan daging manyak2..

Tadi baru jerk..mop umah..yerlah semua nak balik..hehehe..kan hari 2 baru lepas banjir..pas2 ujan hari 2 mata air memancutkan dirinya..fuhhhh!!! so kenalah mop..kalau x..kat mana abg2 & kakak2 i nak duduk..huhuhu...

Tv pun ada dekat atas...huang2..huang...dah best dah nie duk ats...cm malas dah nak duk bawah..tapi..dah semua nak balik tu..nampak gayanya..kena turun arr tv pun....huhuhuhu...kalau x sahih..masih lagi berada di atas...

ThinkingThinkingThinkingLightbulb Idea

www.tips-fb.com

~papadom~

Jam menunjukkan pukul 2.28 pagi..huang..huang..huang..x tido lagi nie wat per cik adik oiiii!!!! hahaha..

Baru abis nonton "PAPADOM"...bleh tahan lar citernyer..best..best..hua..hua..hua..sakit kepala nih..hidung pun tersumbat..tapi nak tgk muvie..sgt...kul 3 x tido lagi..apa loh ehhh..

anyway..apa2pun..best arr...kelakar..sedih ckit2..hahaha..
Raspberry
www.tips-fb.com

24 November 2009

Kehidupan\\(8,*)//

Dalam suatu perjalanan hidup, cita-cita terbesar adalah menuju kesempurnaan. Ada kalanya kita mesti berjuang, serta belajar menyingkap segala rahsia kehidupan.

Perjalanan menuju kesempurnaan adalah proses yang menentukan setiap tapak langkah kita. Setiap hembusan nafas, detik jantung, dari siang menuju malam. Semua menuju titik yang sama, kesempurnaan.

Setiap insan mempunyai hak yang sama atas waktu. Tidak ada seorangpun melebihi dari yang lain. Namun tak jarang, setiap kita berbeza dalam menentukan sikapnya. Ada yang berjuang untuk melaluinya dengan membunuh waktu. Tidak pula sedikit yang merasakan sempitnya kesempatan yang dia ada.

Apa rahsia terbesar dalam hidup ini?

Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

www.tips-fb.com

```Mutiara```

MyEm0.Com

Saat bertemu teman yang dapat dipercaya, rukunlah bersamanya.
Karena seumur hidup manusia, teman sejati (sahabat) tak mudah ditemukan.

Saat bertemu penolongmu,
Ingat untuk berterima kasih padanya.
Karena ialah yang membantu mengubah hidupmu

Saat bertemu orang yang pernah kau cintai,
Tersenyumlah dengan wajar .
Karena ia lah orang yang membuatmu lebih mengerti tentang cinta

Saat bertemu orang yang pernah kau benci,
Sapalah dengan tersenyum.
Karena ia membuatmu semakin teguh / kuat.

Saat bertemu orang yang pernah mengkhianatimu, Baik-baiklah berbincanglah dengannya.
Karena jika bukan karena dia, hari ini engkau tak memahami dunia ini.

Saat bertemu orang yang tergesa-gesa meninggalkanmu,
Berterima-kasihlah bahwa ia pernah ada dalam hidupmu.
Karena ia adalah bagian dari nostalgiamu

Saat bertemu orang yang pernah salah-paham padamu,
Gunakan saat tersebut untuk menjelaskannaya.
Karena engkau mungkin hanya punya satu kesempatan itu saja untuk menjelaskan

Dan Saat engkau bertemu seseorang yang saat ini menemanimu seumur hidup (suami / istri) kita,
Berterima-kasihlah sepenuhnya bahwa ia mencintaimu.
Karena saat ini kalian mendapatkan kebahagiaan dan cinta sejati yang kau cari.

www.tips-fb.com

23 November 2009

~Kata-kata Cinta~

MyEm0.Com

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~ Hamka

Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

www.tips-fb.com

~Hepy~Sedey~Seronok~

~Hepy~

I tumpang gembira dgr kawan2 dapat melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi...

~Sedey~

I rasa gak sedey x dapat bersama2 mereka...x dapat nak meneruskan pengajian i...bukan i x layak..hahaha..i layak per..bukan x layak nak masuk "u"..tapi i punyai masalah tersendiri...yang mungkin membuatkan i x dapat masuk "u"...memang setiap insan mahukan yang terbaik untuk diri mereka..i pun x kata i x nak yang terbaik untuk diri i..tapi dah tertulis...i mesti terimalahkan...\\(8,8)//...nak sambung bleh tapi kena keje dulu...setakat nie i bersyukur kepada ALLAH..dengan apa yang i ada...pada diri i...i bangga dengan diri i sendiri..yerlah kalau kita x bangga..mana nak datangnya..kekuatan diri..kita mesti BANGGA..dengan diri kita dengan ini ia akan membuatkan kita lebih BERKEYAKINAN...

~Seronok~

Seronok..ermmm...x la seronok mana huhuhu...but 4 me..appreciate with ur life....be & proud wth ur self..


p/s: JANGAN SEDEY2 TAU...\\(*,*)//...muaaaaxxxx
www.tips-fb.com

21 November 2009

~Akhirnya~

Kini ku kesepian
Menantikan kasihmu... ku rindu
Namun hanya impian
Bayanganmu belum kutemu

Usahlah kau bersayu
Ku tetap di sisimu selalu
Walau kehadiranku
Seakan seimbas waktu


Bagai bayu berlalu (ooh... yang masihku rindu)
Yang masih ku merindu
Kaulah segalanya erti cinta
Ku menunggu masa kita
Akhirnya... ooh...

Ku memahami jiwamu
Yang penuh keayuan...sayang
Keluhan hatimu
Kau yang meyakinkan diriku

Ku selalu menantimu
Tiada akhirnya bagi diriku
Kerana keikhlasanmu
Kini tersemai dalam jiwa... kerana...



Rela menerima segala takdir
Begitulah kehendaknya Yang Maha Esa
Dikau ratu dihatiku
Abadilah cinta kita
Bersama menerimanya



Akhirnya...
www.tips-fb.com

20 November 2009

````~Nur Kasih~````\\('','')//


Minat..sgt citer nie..jalan citer dier BEST....tiap2 minggu pasti tgk..hahaha..rata2 kebanyakannya

suka nengok citer nie..x kira peringkat umur..tua,muda,kecik,beso..huis...cayalah..minat tahap

kritikal kat citer nie..walaupun hanya fantasy..namun ia memberi kesan yang amat mendalam

kepada sesiapa sahaja yang mengikuti kisah ceriter nie..yang suka berangan2 tue..elok bebenor ler

tgk citer cenggini hahaha...yang pempuan nak dapat cam pelakon lelaki..yang lelaki nakdapatcam

pelakon pempuan tue..mana ler ada manusia kat dunia nie..macam dalam citer 2..kalau ada pun

nisbah ckit sgt..huhuhu..MUSTAHIL ler kome dapat huhuhuhu...x silap citer nih dah nak abeh

daa...dah kemuncak daa..x sabar nak nengok malam nie...jangan lupa..erm tapi ujan lebat

nih..cnne nak nengok nih..kalau astro..ujan cenggini x dapet ler nak nengok..uis...cammano nih..hampa hati ku kalau x dpat tgk nih..hahaha\\(0,0)//


www.tips-fb.com

~Today..is malas..~

Hari nie..hari yg malas..nak mem game...fb..blog semua mals..mals+sakit kepala+sejuk+pening..hahaha bnyak2..sejuk btul hari nie..sampai nak kena pakai stokin+baju sejuk+selimut+bertungku...hahaha..kalah org "bersalin" loh i nih...malas2 pun layan gak blog nie..biasalah bila lagi nak melayan..time2 free cenggini jerk bleh melayan..dah keje..kawin..bersarang lar rasanya blog ker..fb ker..huhuhuhu..\\(^,^)//...
www.tips-fb.com

19 November 2009

~Membeku~

Membeku sudah...rasa cam duk dalam peti ais...hohoho...duk dalam selimut nih best nih...i nih..x ujan pun duk umah..ujan2 g nie lagi ler duk umah x g mana...masa duk kb dulu ujan pun keluar hahaha..yerler..x keluar x makan ler jawabnyer..maklumlah umah sewa kan..nak masak pun x berbaloi..bukan ada geng pun..hohoho..bukan "gengster" tau...huhuhu..blum lagi tahap nak jd gengster hohoho..merepek plak i nih...emmm membeku + sakit perut...ayoyo...help me!!!!
www.tips-fb.com

```LAPO~~weeee```

I want to makan ler..hoho..lapo jerk kejenya..masak nie best nih..hahaha..teka i nak masak per..masak megi hohoho...MyEm0.Com<===cmnih hehehe www.tips-fb.com

```~BAHASA TUBUH LELAKI~```

"Menganggukkan kepala"

ketika kamu berbual dengan seorang lelaki dan dia mengangguk.anggukkan kepala itu membuktikan bahawa itu seorang yang mengambil berat dan sentiasa mengingati kamu. dia juga mudah memberikan bantuan apabila kamu memerlukan pertolongan.

"Mendekatkan badan"


apabila seorang lelaki itu mendekatkan badannya kepada kamu ketika berbual. Dia adalah lelaki yang menarik dan mampu membuatkan ramai orang tertarik padanya. tetapi sayang, kadang-kadang si dia bersikap keterlaluan.AWAS!!!

"Merenung"

Opsss!! berhati2.Lelaki ini terlalu mengharapkan dari seseorang. dia mahu dirinya "ditawarkan" dengan cinta dan kerjaya kerana tidak mahu menyibukkan diri untuk mencarinya.

"Menggerakkan tangan dan badan"

Lelaki ini bertanggungjawab, badannya adalah bukti kesungguhan dirinya terhadap pasangan, sensitif dan juga baik hati.

"Suka berdiri"


Apabila bercakap dia lebih suka berdiri, lelaki begini adalah lelaki yang suka menguasai dan mengongkong, tidak suka mengalah dan suka mempengaruhi orang lain untuk kepentingan diri.

"Memandang mata"

Sifat lelaki yang yakin dan berani berterus terang .sentiasa memberi perhatian samaada seseorang yang rapat mahupun tidak, sedaya upaya menjaga hati semua pihak.





~sayonara~
\\(8,8)//
www.tips-fb.com
"Antara 5 alasan golongan lelaki bersedia mengakhiri zaman bujang"

  • Pelengkap hidup
Lelaki merasakan bahawa setiap fasa hidup mereka tempuhi sudah menghampiri ke tahap yang sempurna. Mempunyai pekerjaan yang tetap,kewangan yang mencukupi dan memiliki pasangan yang serasi, membuatkan mereka memikirkan masa depan yang lebih bahagia dengan sebuah ikatan perkahwinan.

  • Hidup lebih terurus
Mungkin selama ini dia kurang mendapat perhatian daripada orang tuanya.Semua perkara yang diperlukan, dinikmati seorang diri. Sehingga dia memerlukan seseorang yang mampu membuatkan dirinya berasa nyaman dan dapat memenuhi setiap keperluan hariannya.

  • Kewangan yang mantap
Dia telah mempunyai sumber kewangan yang tetap yang dianggap sebagai modal untuk mengharungi alam rumah tangga bersama pasangan yang dicintai.

  • Terlalu menyintai
Saat merasa cintanya terlalu mendalam terhadap pasangannya hatinya menjadi semakin egois untuk memiliki kamu, kekasih paling disayangi. Untuk memastikan pasangannya tidak berpaling tadah terhadap lelaki lain, jalan terbaik yang harus ditempuhi adalah dengan memutuskan alasan untuk menikah. Dalam hati kecilnya, pasti menyedari bahawa hidup tanpa si dia seperti tinggal di dalam dunia yang tidak berpenghuni.

  • Secocok
Mereka merasakan kamu dan dirinya seperti kepingan puzzle yang saling melengkapi. Mempunyai minat dan hobi yang sama, tahu akan karakter masing2 dan pandai menyingkap setiap persoalan di antara kamu berdua. Baginya, tiada orang lain yang dapat memahami dirinya selain kamu, kekasih sejati.
www.tips-fb.com

Alahai...

Alahai.....masalah banjir dah beransur nak selesai...ada pulak manusia yang x "berfikiran" membuang sampah di dalam longkang depan umah i nie!! dahsyat tul ler..nak kata x ada "O**k" rasa ada kot..xkan lar x tahu mana tempat buang sampah dengan tidak..apesal la nak menyusahkan hidup org lain..x pasal2 setiap hari papa i kutip sampah yg gedabaknya punya besor..kalau setakat plastik jajan 2 xder ler nak kesah nie sampah rumah...ikat2 dari tong sampah dia mai2..buang kat longkang depan umah nie..melampau tul..sampai papa i buat sign board dah 2..kalau buang lagi emang ler 2..nak "Ma*mp*s" agaknyer...dah banyak hari jugak duk asyik buang kat dalam longkang nie..sampai tadi ternampak seseorg yg bawak motor and then dia cmpaknyer sampah 2 dalam longkang!!! hoh jadi selama nie org 2 ler agaknya yg buang sampah pada setiap hari..x fikir ker..kalau tersumbat dengan sampah 2 apa akan jadi??? uis2..manusia..manusia..nilah kalau x kena dekat dier mana nak pikirnya org lainkan??~sayonaras~
www.tips-fb.com

18 November 2009

~Sejuk~

Masih MyEm0.Com hohoho...buat jadi MyEm0.Com dan MyEm0.Com..huhuhu....buat rasa MyEm0.Com seseorg hahaha
www.tips-fb.com

sedapnya tido...

hoho...kali nilah tido yg best bila duk umah..x terganggu nak bimbang air masuk umah...bila hujan2 lebat macam nie...hujan dari semalam x henti2...tapi x bimbang lagi sekarang masalah dah beransur selesai...hoho..tapi masih dalam kawalan ler..kalau tidak..huis jgn harap ler nak tido..ujan2 lebat cenggini...mesti kena tunggu tgk air masuk..hahaha...pas2 letih nak bersihkan seluruh umah...tapi Alhammdulillah..sekrang beransur ok..sejak org atasan mengambil tindakan yg sewajarnya..Amin...~sayonaras~ \\(-,-)// www.tips-fb.com

halluuuu...gud moning...

pagi ini hujan masih belum berhenti...uis syok tidur..cam malas jerk bangun huhuhu..tapi kenalah bgun jugk coz nak solat subuhkan...hohoho..dah lepas solat tue per lagi buka laptop ler..hahaha..bak kata abg ipar i.."blum sarapan dan berfb"hohohoh...biasalah masih blum ada dot..dot.dot lagi lah katakan kita layan jer ler.....huhuhu...






www.tips-fb.com

17 November 2009

Malam ini...\\(-,-)//




uis..sejuknya..dengan angin yang meniup dinding...menusuk tulangku...hahaha..hujan lebat pulak sekarang pada pukul 23.57 malam...nak tido..x lelap..tapi badan nie..cm lenguh2 ajerk..asal erk???hurmmm...hidung pun sentiasa "bernyanyi" hohoho....nyanyi lagu..per erk??? lagu dier loh...haha..x pasal lah i nie...erm..my lovely dah melenakan diri..letih ler tue...(mimpikan cyg erk..hahaha)i juz men fb x fb pun men game hoho..itulah jeler kejenya...apo nak jadik loh ess...mata nie pun dah x sihat dah duk pandang skrin laptop ajer...ada i kesah..hahaha..rindulah dekat anak2 buahku...miss so much...
www.tips-fb.com

3 Oktober 2009






konvo dah lama daa...pada 3 haribulan Oktober 2009...tapi baru nak bercerita tentang konvo..hahaha..biasalah..sebelum nie x rajin nak mengupdate blog...malas sei...hahaha..hmm..nak citer per erk..i pun x tau..hohoho..apadia nie..melalut plok..pada masa 2..mama papa i baru pulang dari umrah...balik baru beberapa hari dah kena pegi kl..coz nak tgk i konvo ler...hohoho..masa nie pun i duduk kat ampang ngan kakak i...and buah hati i pun masih keje kat kl..skrng x lagi..dah beralih arah dah...hohoho..beralih arah ke tanah tumpahnya darahnya..huhuhu..pada 2 haribulan oktober g raptai..ambik jubah konvo...family yg hantar dan tinggal jerk...masa dah selesai amik jubah 2..apalagi..lepak2 jerk kat cafe ngan kwan2 sementara tunggu raptai..tetiba perut terasa menyanyi...hahaha..i x nak makan c 2..sajer nak ambik peluang nak keluar dengan buah hati i..hahaha..x jugak..adalah sbb tertentu..i pun keluarlah..p makan A&W jerk..so nice lar... kan...epy coz lama dah x jumpa buah hati i masa 2...bukan leh jumpa selalu pun..hahaha..pas makan 2 trus g picc trus coz ada raptai tu ler...masuk2 x jumpa plak tempat raptai..naik c 2..naik cnie..huhuhu..penat sei..pas2 col kawan nie...kwn 2..tnya kat mana dewannya..last2 jumpa ler..tgk org ramai pegi 2 yelah 2..hahaha...masuk2..duduk dan mendengar jerk..boring and ngantuk menguasai diri..buah hati i plak..x berpaling langsung kyusuk gaknya erkk..hahaha..nak mula 2 pun dah lambat..balik rasa dalam pukul 4 lebih...daa...dah 2...kakak trus ambik hohoho..balik lah..(bye2 buah hatiku)...masa 2lah itulah perasaan ku..hahaha..esok 2 plak i dtg ngan mama,papa, dan kakak yg lain2 semua x datg lagi..coz dtng lewat...masa 2 perasaan nak dapat scroll hoho hepy...bukan main lama duk dalam 2..masa tgk org berjalan atas pentas ok jerk bila tiba giliran sendiri ntah ok ntah tidak org tgk kita..hahaha..i redah sajer..apa i kesahkan...dah abis 2 apalagi sesi pictho ler..tapi kakak2 & abg2 lambat sampai..hampir merajuk dah i...hahaha..but i pichto bersama family buah hati i lah dulu...lama gak i tunggu sampai buah hati i dah nak balik...baru kakak ngan abg2 i sampai..hehehe..sukalah..dapat bunga..hahaha..hepy..hepy and so hepy...i love u all...

~sayonaras~




www.tips-fb.com

Miss him..hohoho..\\(+,+)//

walaupun berada xlah jauh mana tapi...x bermakna bleh jumpa hari2..kan?kan? lagipun keje...hehe nak cari duit untuk "Dot..Dot..Dot.." alah x faham ker? huhuhu wat paham2 ler... saper x rindu buah hati dier..angkat tangan....hahaha angkat tangan pun bukan i nampak pun..rindu woo!!!!!but i know la..semua rindu buah hati kan?kan?so pe lagi...jom kita pakat2 rindu-rinduan k...hohoho..sayonaras...muaxxxx..love u and miss u so much dear...\\(-,'')// www.tips-fb.com

LoVE this


www.tips-fb.com

today...is sakit kepala...

emm...bgn dari tidur jerk sakit kepala..naper erk...macam rasa nak selsema jerk, oh no! nak sihat! nak sihat!!!!! apa2 jelah...yg penting..I MISS u DEAR....huhuhu...nothing kene mengena dengan "today is sakit kepala"...
www.tips-fb.com

16 November 2009

HOhoho..SAYONARAS


Glitter Text

Make your own Glitter Graphics


www.tips-fb.com

FreeFlashToys.com - Glitter Text Maker

FreeFlashToys.com - Glitter Text Maker www.tips-fb.com

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

www.tips-fb.com

AIR yg MENGGANAS

video www.tips-fb.com

Oh Rumahku...

Dapur


Nie pintu belakang..tgklah air...tinggi 2...kat luar

Bahagian hadapan


Pada 5 hb November 2009.....Rumah ku telah di banjiri air lumpur...setelah beberapa kali terjadi sebelum ini..tetapi kali ini yang paling teruk..yg mnyebabkan kami cemas pada ketika itu..kebanjiran itu berlaku pada pukul 2pg..lebatnya hujan ALLAH sahaja yg tahu...mungkin kerana longkang tersumbat di sebabkan sikap setengah masyarakat yang tidak bertanggungjawab..bnyak faktorlah yang menyebabkan banjir 2...bukan setakat 1 faktor..tapi yang penting adalah kerana sikap yang PENTING DIRI SENDIRI, dan TIDAK MEMIKIRKAN ORG SEKELILING..Pada pagi hujan lebat dan tidak henti2..menyebabkan rumah kami di banjiri air...biasanya bila hujan berhenti air yang di luar akan surut..pergi..tetapi kali ini air semakin naik dan terus naik..dari pukul 2pagi hingga matahari di selubungi awan telah memancarkan sinarnya..sehinggalah jiran kami membuka salah satu saliran air...air mula surut dan surut...Alhamdulillah.. www.tips-fb.com

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers