Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

19 September 2012

Aktifnya bby ummy

 camnilah bby main lam perut ummy kan..

sejak masuk 6 bulan nie...baby dah makin kuat bermain dalam perut ummy...kadang-kadang nampak benjol2 kat perut ummy...so sweet..semoga syg heppy dalam perut ummy yeah!!! nanti dah kuar x dapat duk dalam perut ummy lagi dah hikhik...so enjoy okey syng... sihat selalu...n membesar dgn sihat...ummy n aby sayang bby....menanti saat kelahiran mu adalah impian kami sayang...syukur Alhamdulillah atas nikmat Allah ini... www.tips-fb.com

12 September 2012

sabar itu indah



Assalamualaikum...lama sangat dah rasanya x mengupdate kat blog nie...huhu...sejak hamil ummy dah jadi cam liat nak berdepan dengan laptop nie...malas pun ada hehe...sekarang nie dah masuk 6 bulan 2 hari...syukur Alhamdulillah...semoga anak ummy sihat walafiat hendakNya amin..pagi tadi ummy belek2 baju bakal anak ummy...tersenyum sendiri sbb shomel sangat..rasa tak sabar menanti kehadiran syg...tp sabar itu indah...nikmatilah saat-saat hamil anda dengan penuh kebahagiaan hehe...cewah...erm nie nak cerita pasal aby...adik bby nie notty bila ngan aby...mana taknya...bila aby pegang perut ummy adik baby jarang sangat nak tendang2...so aby jarang dapat rasa baby kick...hihi..ummy selalu ckp adik bby majuk ngan aby tuelah pasal adik bby jarang nak tendang2 bila aby pegang..hihi...(suka mengusik)...usik mengusik tuekan lambang kasih sayang...ye dok? hehe...Amin InsyaAllah...sekarang ummy dah rasa pergerakan ummy terbatas...rasa sakit d situ sini...x macam awal pregnt dulu...just lemah2, loya n x selera mkn sangat..tp sekarang ummy dah rasa perut nie berat hihi...berjalan pun rasa cam ala2 "penguin" kehkehkeh...beginilah rasanya mommy to be yer...hihi..Alhamdulillah..ermm..sekarang ummy selalu lapar..adik bby suka mkn telor mata kerbau ngan kicap..hihi..mcm aby je suka sangat ngan telor...padahal awal2 dulu bau pun x boley..pelik jugak..prgnt nie..hehe...kejap boleh...kejap tak boleh..kihkih..pagi tadi ummy sedang senaraikan barang2 bby n ummy yng belum d beli..eh ummy mesti ada gak..hihi..wajib okeyh!! apa barangnya? ada la...haha..nanti kasi aby..wat kira2...hikhik..tiut sangat tokin tuekan..hihi...cilik je..tgk baju je dah buat air mata mengalir dan tersenyum...beginilah perasaan bakal ibu rupanya terima kasih Allah...atas nikmatMU.. www.tips-fb.com

12 July 2012

Probiotik Terbukti Baik Untuk Wanita Hamil


Manfaat yogurt

Tahukah anda, badan manusia memerlukan bakteria yang sihat untuk kesihatan saluran pencernaan. Ramai yang maklum dengan fakta ini dan kerana itu, ramai yang mengamalkan makan atau minum minuman yogurt yang diperbuat daripada bakteria baik yang baik untuk mengekalkan kesejahteraan hidup.

Yogurt Probiotik adalah istilah yang sering didengar, ia juga sama dengan probiotik, merujuk kepada organisma hidup yang boleh memberi manfaat kesihatan apabila dimakan dalam jumlah yang mencukupi. Ia merangsang pertumbuhan mikro organisma yang baik untuk badan.



Yogurt dapat membantu memberi keseimbangan dalam kitaran usus manusia atau bertindak secara langsung pada penghadaman dan sistem imunisasi (ketahanan) badan. Asas yogurt adalah susu dan amalan makan atau minum yogurt membekalkan protein dan khasiat yang diperlukan tubuh, seperti kalsium, vitamin D, vitamin B2, vitamin B12, potasium dan magnesium.

Yogurt berkuasa untuk meningkatkan protein dan kalsium untuk tumbesaran tulang manusia. Ia juga membantu mencegah osteoporosis. Pemakanan yang mencukupi membantu mencegah dan merawat penyakit ini, dengan membekalkan kalsium dan vitamin D, yang amat penting untuk kesihatan tulang.

Kajian juga membuktikan pengambilan yogurt dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan mengurang risiko jangkitan pada faraj. Candida atau yis jangkitan vagina adalah masalah biasa bagi wanita yang menghidapi kencing manis. Amalkan makan atau minum yogurt sejuk atau sederhana sejuk kurang manis setiap hari bagi mengelakkan risiko mendapat penyakit berkenaan.

Untuk mereka yang sedang menjaga pemakanan harian dan berusaha menurunkan berat badan, yogurt adalah pilihan tepat. Yogurt dapat membantu anda merasakan nikmat kekenyangan. Walaupun pengguna mengamalkan makan makanan ringan seperti yogurt, mengurangkan kalori di dalam badan tidak akan lengkap tanpa senaman yang mencukupi setiap hari.

Oleh itu, yogurt menyebabkan penilaian kelaparan yang lebih rendah dan penilaian kenyang yang lebih tinggi daripada makanan ringan yang lain. Sesuai untuk semua peringkat usia, Marigold mempromosikan minuman yogurt tanpa lemak dan lebih menarik, usaha itu juga bertujuan mendidik pengguna untuk mencintai alam sekitar.


SEBAGAI seorang wanita, impian bergelar ibu adalah naluri semula jadi yang tidak dapat dinafikan.

Disebabkan itulah, sebaik sahaja disahkan mengandung, bakal-bakal ibu pastinya mengambil berat akan pemakanan mereka sepanjang sembilan bulan agar kesihatan diri serta anak yang dikandung sihat.

Untuk itu, bagi menjamin kesihatan bakal-bakal ibu, mereka digalakkan mengambil produk pemakanan berkhasiat yang baik khusus untuk keperluan pemakanan wanita mengandung.

Di samping pemakanan berkhasiat yang lazim dinasihatkan oleh para doktor, kini ibu-ibu mengandung turut disarankan agar mengambil makanan yang mengandungi probiotik untuk menjamin kesihatan anak yang dikandung.

Dalam masa yang sama, pemakanan yang berkhasiat amat digalakkan agar ia dapat menampung kesihatan bayi sebaik dilahirkan sehingga menjangkau 1,500 hari.

Dipercayai sepanjang tempoh ini merupakan masa kritikal untuk pembentukan serta tumbesaran anak-anak dan ia perlu diberi perhatian serta tumpuan oleh ibu bapa.

Oleh yang demikian, menurut Pakar Obstetrik dan Ginekologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Dr. Natasha Ain Mohd. Nor, ibu-ibu mengandung digalakkan mengambil pemakanan yang mengandungi probiotik seperti tempe, yogurt, minuman berkultur, miso dan sesetengah minuman jus atau soya.

Ini kerana ulas Dr. Natasha, golongan itu sering menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti sembelit, pedih hulu hati, keputihan, kencing tidak lawas dan sebagainya.

Dengan adanya ‘bantuan’ daripada pengambilan makanan-makanan yang mengandungi probiotik, ia dapat membantu mengurangkan masalah tersebut dengan penambahan bakteria baik di dalam usus.

Ia juga dapat mengekal dan meningkatkan kesihatan ibu-ibu mengandung dan anak yang dikandung kerana lazimnya daya tahan wanita semasa mengandung akan menurun.

“Ibu-ibu yang mengandung digalakkan mengambil makanan yang kaya dengan probiotik melalui diet harian dan memakan suplemen dalam bentuk kapsul, pil atau susu ibu mengandung yang terdapat probiotik.

“Pengambilan probiotik bukan sahaja memanfaatkan kepada ibu malah ia turut memberi kebaikan kepada anak yang dikandung.

“Secara tidak langsung, kebaikan probiotik yang diambil semasa mengandung akan berterusan sehingga anak yang dilahirkan mencecah 1,500 hari," ujarnya ketika ditemui di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia, Cheras, baru-baru ini.

Probiotik ialah bakteria baik yang terdapat pada dinding usus untuk menjadikan badan kuat dan sihat.

Ia menggalakkan kesihatan yang baik, menghasilkan keseimbangan dalam ekosistem usus dan membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik.

Malah sistem ketahanan badan yang baik diperlukan bagi menjaga kesihatan.

Di sinilah probiotik atau ‘bakteria baik’ dalam usus dilihat memainkan peranan penting bagi memperkuatkan lagi sistem imun.

Kekurangan probiotik juga menyebabkan sistem ketahanan badan tidak berkembang dengan baik. Ini boleh membawa kepada gangguan sistem ketahanan, gejala alahan dan obesiti.

Menurut Dr. Natasha banyak kajian klinikal telah dilakukan mengenai makanan tambahan probiotik. Salah satunya oleh seorang profesor dalam bidang perubatan kanak-kanak dari Universiti Turku, Finland, Dr. Erika Isolauri.

Kajian yang dilakukan oleh Dr. Isolauri baru-baru ini telah menemui fungsi terbaru probiotik di mana ia mungkin memainkan peranan penting untuk mengawal paras gula dan juga berat badan bagi ibu-ibu mengandung.

Ini bermakna probiotik mampu mengawal kencing manis dan berat badan wanita ketika hamil dan selepas bersalin.

Bagaimanapun ujar Dr. Natasha, ia masih lagi dalam kajian awal dan kajian seterusnya perlu dilakukan.

Kata beliau, pengambilan probiotik juga adalah untuk maksimumkan kebaikan bayi selain dapat meredakan bayi yang sedang mengalami masalah cirit birit.

Berbicara mengenai jumlah pengambilan probiotik, ulas Dr. Natasha, setiap individu adalah berbeza dan seelok-eloknya mengikut nasihat yang disarankan doktor.

Apabila ditanya mengenai kesan sampingan pula, ulas Dr. Natasha, kajian-kajian saintifik tidak menunjukkan sebarang kesan buruk yang tidak diingini di kalangan wanita mengandung dan bayi.

Dr. Natasha juga percaya orang ramai perlu dididik mengenai manfaat probiotik kerana ia bukan sahaja memberi kebaikan kepada ibu-ibu mengandung serta bayi tetapi juga kepada orang ramai.

Sumber: http://www.utusan.com.my
www.tips-fb.com

Apakah Kebaikan Apabila Suami Temani Isteri Bersalin?


Pernahkah anda mendengar program Father Friendly yang dianjurkan oleh hospital bersalin kerajaan atau swasta? Ia adalah program mendidik ibu bapa menempuh saat kelahiran anak. Suami dibenarkan menemani isteri bersalin.  Tapi, sejauh mana kewajaran situasi ini?
Apa kebaikan-kebaikan yang boleh diperolehi?
1. Meredakan debaran di hati isteri
Saat-saat ingin melahirkan anak mestilah saat yang mendebarkan, bukan isteri sahaja yang berdebar, malah suami juga. Kehadiran suami di sisi isteri dapat meredakan debaran yang dirasai isteri. Jadi, sama-sama dapat meredakan debaran antara satu sama lain.
2. Meredakan kesakitan isteri
Kehadiran suami di sisi juga dapat meredakan kesakitan yang ditanggung oleh isteri walaupun hanya sekadar mengusap belakang isteri ketika kontraksi atau sekadar memberi kata-kata perangsang.
3. Menimbulkan keinsafan di hati suami
Secara tak langsung, boleh timbul keinsafan kepada suami apabila melihat kesakitan yang ditanggung oleh isteri dalam usaha memberikan zuriat yang diinginkan.
4. Lebih menyayangi dan menghargai isteri
Apabila melihat betapa susahnya isteri melahirkan anak, bertarung nyawa dan menanggung segala kesakitan, boleh memberi keinsafan kepada suami untuk lebih menyayangi dan menghargai isteri. Hargailah isteri anda, wahai sang suami.
5. Lebih menghargai keluarga
Melihat proses bersalin, boleh membuatkan kita lebih menghargai keluarga, bukan setakat kepada isteri dan anak-anak, malah juga kepada ibu yang melahirkan kita. Seperti mana kesakitan yang ditanggung oleh isteri, begitu jugalah kesakitan yang ditanggung oleh ibu saat melahirkan kita.
Bagaimana suami boleh membantu, jika takut melihat darah?
Suami yang takut melihat darah, masih boleh menemani isteri pada peringkat awal (tahap pertama proses kelahiran). Pada tahap ini, isteri akan mengalami kontraksi yang lebih kerap. Suami boleh membantu dengan cara:
- Memegang tangan isteri untuk menenteramkannya
- Mengurut bahagian belakang isteri untuk mengurangkan kesakitan
- Mengelap muka isteri apabila berpeluh
- Membasahkan bibir dengan air atau ketulan ais serta beri air kepada isteri
Adakah suami anda pernah menemani anda bersalin?
sumber 
http://hamil.mustaffa.org

www.tips-fb.com

11 July 2012

Nasi ayam penyet

Assalamualaikum dan selamat tengahari...sudah sekian lama x mengupdate blog..huhu...myb anak ummy nie x minat la kot..ummy rasa cam malas benar nk update haha..hujung minggu yang lepas aby bawak ummy n bby jalan-jalan...sampai penat kaki hehe....tiba waktu lunch perut rasa lapar...aby belanja ummy nasi ayam penyet...ummy x pernah rasa pun lagi sejak duk kat johor nie...first time ummy rasa nasi ayam penyet nie..mula2 ingatkan macam nasi ayam...tp myb ayamnya di "penyetkan" lah mungkin...haha...dah sampai order tue...upenya gitu rupa nasi ayam penyet...ada ulam...ada ayam (tp x nampak penyet pun hihi) ada tauhu,tempe n sambal belacan sama sup...bila mencuba tue...uish sedapnya...ummy n bby suka sangat..hihi...bnyak pulak makan tghari tue...biasa kalau ayam n nasi putih x berapa sangat pun...tp ayam nasi ayam penyet nie mabeless......hihi...nak minta aby lanje lagi nanti...hehe...berselera ummy makan..


lebih kurang cmnilah rupanya yang ummy makan hari tue...sedap sangat...tq aby..ummy nak mintak lagi...hihi...hujung minggu nie okeyh!! www.tips-fb.com

lagu peberet masa zaman belum di kurniakan suami tercinta


Pernahkah kau bicara
Tapi tak di dengar
Tak di anggap
Sama sekali

Pernahkan kau tak salah
Tapi disalahkan
Tak di beri
Kesempatan
Reff :
Kuhidup dengan siapa
Ku tak tau kau siapa
Kau kekasihku tapi
Orang lain bagiku
Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau begitu
Kau tak butuh diriku
Aku patung bagimu
Cinta bukan
Kebutuhan mu
Back to reff.
Hoo.. Hooo
Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau.. kau begitu
Teruskan lah… teruskan lah..

www.tips-fb.com

19 May 2012

EVERY HUSBAND/WIFE MUST READ


♥ Tell your spouse “I love you” regularly.
♥ Always say please and thank you.
♥ Never demand anything one of another, but ask kindly with respect.
♥ Husbands, dont act like as u own ur wife. Support them they are ur companions
♥ Wives don’t nag your husbands. If they have been too busy to get something done for you, and you have already asked them a number of times, try asking them after you have done something nice for them. You will find this goes over much better then telling them for example “I have been asking for two months now to fix the leaking tap.
♥ Husband, thank your wife for each meal, when laundry is done and for how well your clothes have been folded, and when the home is cleaned and what a clean house she keeps. Wives, when your husband fixes something around the home thank him and when he brings home his check tell him what a good provider he is.
♥ Each day ask the other if there is anything you can do for them.
♥ You both need to be patient with each other’s weaknesses and faults.
♥ Be always seeking what you can putinto the marriage.
♥ Pray daily for each other.
♥ Keep a list of the things your spouse asks you to do. When your spouse asks you to do something make sure you put it on your list and put a date beside it so you know how long it has been there.
♥ Never discuss each others past faults and mistakes in front of other people. While your spouse may laugh along with you and not say anything about it later, you may have hurt them deep down.
♥ Don’t allow a disagreement to escalate into an argument and certainly not in public or in front of your children.
Prophet Muhammad (peace be upon him) said
“The best of you are those who are best to their wives.."
[Tirmidhi, 3895]"
www.tips-fb.com

perkembangan Janin usia 2 bulan

Assalamualaikum...sejak akhir2 nie rajin benar kita mentelaah perkembangan baby dalam kandungan....huhu...semoga anak ummi dan abi membesar dengan sihat fizikal..mental dan menjadi anak yang soleh/solehah...amin..sekarang anak ummi dah masuk 2 bulan dalam rahim ummi..ummi bahagia sangat Allah kurniakan anak ummi nie...dan merasai saat2 menanti kehadiran baby...syukur alhamdulillah...mommies-mommies doakan bby sihat sentiasa hendakNYA...Amin...Ya Rabb...

Perkembangan Janin Minggu ke-4 Saat si zigot kecil menemukan tempat di dalam rahim. dengan berakhirnya minggu ini, anda tidak mendapat menstruasi, dan menjadi tanda pertama kemungkinan kehamilan. beberapa wanita mengalami sedikit pendarahan atau flek kecokelatan yang disalahartikan sebagai menstruasi, padahal sebenarnya pendarahan yang sedikit itu terjadi karena adanya implantasi zigot ke dinding rahim anda. setelah terjadi implantasi atau menempelnya zigot pada dinding rahim, akan mulai terjadi pelepasan hormon HCG (untuk menilai tes kehamilan).

Perkembangan Janin Minggu ke-5 Ukuran bayi anda sekarang kira-kira sebesar biji apel dan pada minggu ini di sebut sebagai embrio. Bayi anda sudah mempunyai detak jantung sendiri. Plasenta dan tali pusat sudah bekerja sepenuhnya pada minggu ini. vesikel-vesikel otak primer mulai terbentuk, dan sistem saraf mulai berkembang. benjolan tangan dan kaki janin mulai terlihat. Selain sel pada benjolan tangan janin akan mengalami kematian sehingga akan membentuk jari-jari tangan. Pembentukan telinga makin sempurna dengan terbentuknya duktus endolimfatikus, yakni saluran untuk menyalurkan cairan yang terdapat dalam selaput labirin telinga dalam. Demikian pula sistem pencernaan makin sempurna dengan terjadi pembedaan yang kian nyata antara cikal-bakal usus besar dan usus buntu. Bahkan cikal-bakal ginjal dan hati pun sudah terbentuk. Begitu juga struktur muka secara keseluruhan mulai bisa “terbaca”.

 Perkembangan Janin Minggu ke-6 Saat ini bayi sudah berbentuk embrio dengan panjang kurang lebih 1/17 inci. Embrio terlihat seperti berudu. Pada minggu ini dapat mengenali kepala, ekor, tangan dan anggota badan masih seperti tunas atau benjolan. Pada minggu ini terjadi pembentukan awal hati, pankreas, paru-paru, kelenjar tiroid, dan jantung. Pembuluh-pembuluh nadi di bagian kepala kian jelas terbagi-bagi menurut tugas masing-masing. Di minggu ini rongga mulut sudah tampak. Begitu juga struktur mata sudah terbentuk meski masih berjauhan letaknya. Di tengah-tengah wajah muncul tonjolan hidung. Ruas-ruas tulang belakang sudah terbentuk meski masih terlihat samar.

 Perkembangan Janin Minggu ke-7 Di minggu ini embrio diperkirakan berukuran sekitar 11-17 mm. Jantung sudah terbentuk lengkap dan lebih sempurna. Saraf dan otot bekerja bersamaan untuk pertama kalinya. Bayi mempunyai refleks dan bergerak spontan (anda belum dapat merasakannya). akhir minggu ini otak akan terbentuk lengkap. Bagian hidung, bibir, lidah dan gigi mulai terbentuk, begitupula cikal bakal mata yang terlihat berwarna hitam tanpa kelopak. Tunas-tunas lengan sudah menyiku, sementara jari-jari tangan pun sudah mengarah terpisah satu sama lain. Sedangkan pemisahan jemari kakinya samar terlihat, meski telapak kakinya masih rata. Tunas tangan yang lebih cepat tumbuh ketimbang tunas kaki inilah yang agaknya bisa menjawab pertanyaan mengapa bayi kelak lebih dulu belajar memegang benda-benda di sekitarnya ketimbang belajar berjalan.

Perkembangan Janin Minggu ke-8

anak ummi sebasar ini ke sekarang? hehe...Amin semoga bby sihat sentiasa...ummi dan abi sentiasa mendoakan kesejahteraan baby...

Embrio sekarang berukuran panjang sekitar 25-30 mm. Kepalanya membulat dan wajah polos kekanak-kanakan mulai tampak nyata dengan tertariknya bagian antara dahi dan pangkal hidung ke arah dalam. Lengan dan kaki sudah terbagi menjadi komponen paha, kaki, tangan, lengan, dan bahu. organ reproduksinya mulai terbentuk begitu juga dengan kartilago dan tulang. Telinga luar sudah terbentuk sempurna, dan mata membentuk pigmen. Pada akhir minggu ini, janin sudah mampu mendengar. Didalam otak, jaringan saraf berhubungan dengan lobi penciuman di otak. jantung sudah memompa dengan kuat dan irama teratur. Pergerakan pertama janin dapat dideteksi melalui USG. Tubuh yang ringkih ini pun mulai bisa bergerak secara tak teratur, yang jika dijumlahkan rata-rata sebanyak 60 kali gerakan dalam sejam. Pada minggu ini, perut dan ronga dada sudah terpisah dan otot mata serta bibir bagian atas terbentuk. Jaringan kulit, kelenjar keringat, dan kelenjar minyak mulai terbentuk. Jantung berdetak dengan frekuensi 120 kali/menit. Ronga mulut, cikal bakal gigi dan lidah, alat kelamin, serta sel-sel pembentuk bulu mata mulai berkembang. Seluruh organ internal janin sudah terbentuk.

 Sumber : Perkembangan Janin Usia 2 Bulan www.tips-fb.com

17 May 2012

kisah sup perut

Assalamualaikum dan selamat malam...hari ini tersangatlah letih...hehe sampai mkn nasi pun tak selera...pagi tadi goreng nasi untuk breakfast hubby...namun kita sendiri tak boleh nak makan...huhu...pastu kita hanya minum susu n milo sahaja pada pagi tadi...siap kemas umah...basuh tandas...rasa lapar...namun tak mahu nasi pun...kita pun makan roti jerp...sebab nansi kita xleh telan...dalam pada masa yang sama kita rasa nak makan sangat sup perut...sampai rasa nak nangis...dah nangis dah pun...kenapalah sampai macam tue sekali kita nie kan...huhu...pastu kita pun msg lah abam...suh carikan nanti balik keje nanti...hubby cakap susah nak cari dekat cnie...n then kita msg mama kita...mama ckp beli perutlah wat sendiri...n then kita pun cakaplah...kat abam kita...tunggu lah kita sampai petang...ingatkan abam balik terus boleh makan kan...upenya abam beli perut...huhu...kita pun terus masuk dapur...sbb hari nie kita makan roti jerp...semata2 nak tunggu sup tue...kita pun buatlah sendiri...n then bila siap rasa sangat nikmat memakannya...hehe Alhamdulillah...mekasih abam belikan perut...walaupun lambat namun cukup nikmat bila merasainya...Alhamdulillah...syukur... www.tips-fb.com

15 May 2012

perkara yang harus diketahui oleh suami ketika isteri mengandung

Adalah menjadi impian setiap wanita untuk memiliki suami yang dapat memahami mereka semasa mengandung. Hal ini kerana pada waktu ini, keadaan mereka tidak stabil dan memerlukan bantuan daripada orang lain terutamanya daripada suami. Tetapi mungkin ramai lagi suami yang di luar sana masih tidak lagi memahami situasi ini. Apakah perkara yang perlu dilakukan suami semasa isteri mereka mengandung? (1) Luangkan masa bersama isteri- Mungkin suami terlalu sibuk dengan pekerjaan yang perlu dilakukan. Tetapi mereka perlu berusaha untuk meluangkan masa bersama isteri. Ia kerana pada waktu ini isteri amat-amat memerlukan anda. Dengan hanya berada disamping isteri, ia dapat membantu untuk mengurangkan tekanan yang sedang ditanggung oleh mereka. (2) Membantu pemakanan isteri- Seperti yang anda semua tahu, pada waktu ini isteri biasanya akan mengidam. Suami sepatutnya membantu untuk memenuhi kehendak mereka. Selain daripada itu, isteri juga memerlukan makanan yang berkhasiat. Sekiranya suami membelikan mereka yogurt, madu, buah-buahan atau makanan kesihatan yang lain adalah lebih baik. (3) Perlahan-Suami perlu tahu bahawa semasa isteri mereka mengandung, segala pergerakan mereka akan menjadi perlahan. Apabila suami membawa isteri mereka untuk bersiar-siar, berjalanlah dengan perlahan untuk menunjukkan anda memahami situasi isteri anda. Tidak perlu untuk memarahi mereka disebabkan pergerakan mereka yang lambat. (4) Tidak perlu bertanya, terus lakukan- Semasa isteri anda mengandung, tidak perlulah suami bertanyakan mengenai apa yang perlu dilakukan. Apabila melihat kain banyak tidak dibasuh, terus pergi untuk membasuhnya. Begitu juga terhadap kerja rumah yang lain. Ia adalah ciri seorang suami yang baik. (5) Belajar- Semasa isteri anda mengandung, mereka akan mengalami perubahan yang besar di dalam aktiviti harian mereka. Suami seharusnya belajar mengenai tanda-tanda seperti ini. Ia akan membuatkan anda lebih bersedia sekiranya isteri anda marah-marah, terlalu sensitif, kuat merajuk dan sebagainya. (6) Membantu menyiapkan hidangan makan- Sekiranya sebelum ini segala tugasan hanya dilakukan oleh isteri semata-mata untuk memastikan suami mereka kenyang, tidak salah sekiranya semasa isteri mengandung, suami pula melakukan tugasan yang sama. (7) Membantu menjaga anak yang lain- Ini adalah peluang keemasan untuk suami menghabiskan banyak masa untuk anak mereka. Jangan sesekali melepaskan peluang ini. Ia adalah cara terbaik untuk mengeratkan lagi hubungan anda dan anak. (8) Membawa isteri ke mana sahaja- Pada waktu ini, sebaiknya jangan biarkan isteri anda memandu seorang diri. Sekiranya anda mempunyai masa, bawalah mereka ke mana sahaja mereka ingin pergi. (9) Pinjamkan tangan anda pada isteri- Apabila isteri ingin memakan ubat, pinjamkanlah tangan anda untuk pergi mengambil ubat. Kemudian pinjamkan tangan anda untuk pergi ambil air suam di dapur. www.tips-fb.com

14 May 2012

geram kot hati kita..

Assalamualaikum dah lama tak berblog...sejak broadbnd cam siput ritue..n kita x berapa sihat...huhuhu..kita geramlah hari nie..saliran tersumbat n air basuhan orang lain...bertakung kat beranda dapur kita...uishh.. kita tak tahu nak buat cammana da...dah pam tapi tak jadi...bnyak gila kot...air tue...dah la lambat nak kering balik...dahlah tue bila air dah surut..abis kekotoran d tinggalkan...haiya...naik geram pulak kita nie...cammna nak wat nie pun x tahu...sabar jelah akhirnya..yang boleh...sementara mencari penyelesaian...letih je kita duk pam..pam...last2 air tue bertakung balik..bersama2 kekotoran..hukhuk.. www.tips-fb.com

18 April 2012

ku milik Mu (Allah)


Kuberdoa
Dengan jiwa dan tubuhku
Setiap hari sepanjang hidupku
Dengan napasku
Aku berjanji pada-Mu
Untuk hidup hanya untuk-Mu
O Allah!
Kau bangkitkan jiwaku
Cahaya-Mu terangi hatiku
Hidupku,
Kupersembahkan pada-Mu
Ku milik-Mu
Ku milik-Mu

Kini kutahu rasanya
Hidup dalam cahaya kasih-Mu
Kini kutahu rasanya
Menemukan damai di hati
Seandainya semua tahu
Indahnya mengabdi pada-Mu
Seandainya semua tahu
Kasih-Mu lepaskan belenggu
Bebaskanku, kuatkanku

O Allah!
Kubersyukur pada-Mu
Walau kata tak sanggup ungkapkan
Kau buatku,
Mampu lawan keraguan
Dan tegar hadapi tantangan
Hanya Engkau
Sanggup bangkitkan jiwaku
Cahaya-Mu terangi hatiku
Dan hidupku,
Kupersembahkan pada-Mu
Ku milik-Mu
Ku milik-Mu

Kini kutahu rasanya
Hidup dalam cahaya kasih-Mu
Kini kutahu rasanya
Menemukan damai di hati
Seandainya semua tahu
Indahnya mengabdi pada-Mu
Seandainya semua tahu
Kasih-Mu lepaskan belenggu
Bebaskanku, kuatkanku

Cinta, hidup, siang, malam, harta, doa semua
untuk-Mu [x2]
Dan tiada satu pun dapat bersaing dengan-Mu di hatiku
Cinta, hidup, siang, malam, harta, doa semua untuk-Mu

Kini kutahu rasanya
Hidup dalam cahaya kasih-Mu
Kini kutahu rasanya
Menemukan damai di hati
Seandainya semua tahu
Indahnya mengabdi pada-Mu
Seandainya semua tahu
Kasih-Mu lepaskan belenggu
Bebaskanku, kuatkanku


www.tips-fb.com

kisah biskut setahun yang lalu

Assalamualaikum...selamat pagi...hari nie nak citer pasal biskut yang kita mngidam setahun yang lalu...(mengidam la sangat) huhuhu..kita makan biskut tue umah kakak kiter...sbb sedap kita tnya biskut brand apa kan...hehe...kakak kita ckp lupa...sbb dah buang plastiknya...kita cari lama dah...tp duk cni barulah kita jumpa...sebenarnya kita agak je...masa beli hari tue...kita baca dia punya bahan-bahan...so kita agak biskut tuelah kan...n then pagi tadi kita bukak dan rasa...lah kan...seronok kita sbb dah jumpa...huhu...lamanya nak jumpa setahun yang lalu pulak tue...adoi la...seb baik bukan ngidam betui2...kalau ngidam betul2....dah kuar dahlahkan??...haha...pastu nak d jadikan kisah takutlah lain kali kita nak beli lagi n then kita lupa jenama apa...kita siap simpah weh...plastik biskut tue...wakaka...ada ke orng macam kita nie erk? haha...whatever...la...kan...masing2 ada cara dia nak ingatkan sesuatu...huhu...kita siap simpan lam laci tau...biarlah kan laci dapur kita...kita nak simpan apa pun x kesahlah kan...huhu..korang nak tahu ke biskut apa yang kita suka tue?hmm...kejap kita search pastu kita uploadkan kat cnie okeh!!..alah kita x jumpalah yang kita suka tue...x pemos kot..haha...
tp kita jumpa yang ini...jenamanya sama cuma kita punya sugar yang nie vegetables...huhu...kita malas nak ambik gmbo...malas nak cucuk2...kat laptop...hihi...alah lebih kuranglah niekan cuma lain ckit jeh... www.tips-fb.com

Duit...duit...duit...


Duit boleh beli BANTAL dan TILAM, tetapi tidak boleh beli TIDUR...
Duit boleh beli UBAT, tetapi tidak boleh beli KESIHATAN...
Duit boleh beli BUKU, tetapi tidak boleh beli KEBIJAKSANAAN...
Duit boleh beli INTAN PERMATA, tetapi tidak boleh beli KECANTIKAN...

Duit boleh beli MAKANAN, tetapi tidak boleh beli SELERA...
Duit boleh beli RUMAH, tetapi tidak boleh beli KELUARGA...
Duit boleh beli BARANGAN MEWAH, tetapi tidak boleh beli PELAJARAN...
Duit boleh beli HIBURAN, tetapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN...

Duit boleh beli PERNIAGAAN, tetapi tidak boleh beli KEBERKATAN...
Duit boleh beli CINTA, tetapi tidak boleh beli KESETIAAN...
Duit boleh beli ORGAN BADAN, tetapi tidak boleh beli NYAWA...
Duit boleh beli PANGKAT dan KEDUDUKAN, tetapi tidak boleh beli IMAN……

www.tips-fb.com

17 April 2012

Kata Kata Motivasi


=========================================
Kata Kata Motivasi
Kamu tak akan bisa hidup sendiri. Butuh bantuan orang lain. Pastikan bahwa mereka adalah orang yg dapat kamu andalkan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kesalahan hanya membuatmu dewasa. Senyuman mampu meringankan luka. Sahabat akan selalu ada di saat kamu membutuhkannya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kenalilah ciri-ciri fisik kalian sebelum memutuskan untuk memilih pakaian, sesuaikanlah dengan bentuk tubuh.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Banyak wanita hanya mengikuti style rambut yang saat ini sedang trend, populer atau style aktor idola mereka, tapi tdk sesuai dgn wajah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika hidup memberi kata TIDAK atas apa yg kamu inginkan, percayalah, Tuhan selalu memberi kata YA atas apa yg kamu butuhkan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tdk ada org yg dpt menyakitimu, kecuali mereka yg benar2 kau peduli, atau mereka yg tdk benar2 peduli padamu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Setiap masalah pasti bisa dibicarakan. Beda itu wajar asal jgn saling menyakiti. Mari bersama rasakan DAMAI.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama diipikirkan adalah kata SULIT. Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat tak akan menghilang saat masalah datang, tapi menggandeng tanganmu dan menghadapinya bersama-sama.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sukses tak akan datang bagi mereka yg hanya menunggu tak berbuat apa-apa, tapi bagi mereka yg selalu berusaha wujudkan mimpinya
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan awali hari dengan penyesalan hari kemarin, karena akan menggangu hebatnya hari ini, dan akan merusak indahnya hari esok.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Percayalah, hari ini akan lebih indah daripada kemarin jika kita mengawalinya dengan doa dan senyuman.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Doaku hari ini: Tuhan, tetapkan aku dalam keimanan yang kokoh, datangkanlah kebaikan dan jauhkanlah segala keburukan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Senyumlah, tinggalkan sedihmu. Bahagialah, lupakan takutmu. Sakit yg kamu rasa, tak setara dengan bahagia yg akan kamu dapat.
Air mata tak selalu menunjukkan kesedihan, terkadang karena kita tertawa bahagia bersama sahabat terbaik kita.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat slalu ada untukmu, ketika kamu punya masalah. Bahkan terkadang memberi saran yg bodoh hanya tuk lihat kamu tertawa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tidak pernah ada kata terlambat untuk memulai. Begitu juga untuk mengakhiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Perhatikan Model Rambut, Rambut juga merupakan salah satu hal utama yang di perhatikan oleh lawan jenis.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hindari Logo Pada Pakaian, karena kalian akan terlihat seperti billboard berjalan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Org yg pantas kamu tangisi tdk akan membuatmu menangis, & org yg membuatmu menangis tdk pantas kamu tangisi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat adalah dia yg tahu kekuranganmu, tapi menunjukkan kelebihanmu. Dia yg tahu ketakutanmu, tapi menunjukkan keberanianmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika keadaan mengharuskan untuk menangis, tak usah berpura, menangislah. Tak semua air mata berarti lemah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Mereka yang terus hidup penuh dengan kekerasan hati akan membawa kedalam kehidupan yang tidak mensejahterakan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jgn hitung brp kali org menyakiti & meninggalkanmu, tp brp kali kau menyakiti Tuhan & Ia tdk prnh meninggalkanmu
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat adalah mereka yg tahu semua kekuranganmu, namun tetap memilih bersamamu ketika orang lain meninggalkanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tak peduli siapa yg buatmu patah hati atau berapa lama yg dibutuhkan tuk sembuh, kamu tak akan bisa melewatinya tanpa sahabat!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat adalah dia yg tahu apa yg dia miliki ketika bersamamu, bukan dia yg menyadari siapa dirimu setelah dia kehilanganmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Fakta Keren, dapatkan fakta-fakta menarik tuk menambah wawasan kamu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Menyanyi dapat meningkatkan dan melancarkan sirkulasi oksigen di dalam darah, dan juga dapat membakar lemak.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Buah durian yang mengandung vitamin B, C, E dan zat besi bisa menghilangkan kegelisahan dan mengatasi insomnia.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Saat kau membalas kebencian dgn amarah & caci maki, saat itulah musuhmu menang.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah sakiti sahabatmu, karena sahabat adalah cara Tuhan menunjukkan bahwa Dia tak ingin kamu sendirian jalani hidup.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Orang hadir di hidupmu karena sebuah alasan. Mereka berimu bahagia dan kecewa. Ada yg sesaat, tapi ada yg selamanya,
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat bukan mereka yg menghampirimu ketika butuh, namun mereka yg tetap bersamamu ketika seluruh dunia menjauh.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat adalah mereka yg tahu bahwa ada sedih di matamu ketika seluruh dunia percaya dengan senyum di wajahmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bersedih dengan orang yg tepat lebih baik daripada berbahagia dengan orang yg salah. Bijaklah dlm memilih sahabat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tak ada yg sempurna, sahabatpun pernah berbuat salah, tapi kamu selalu temukan sebuah alasan tuk maafkan mereka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Indahnya persahabatan adalah saat kita memberi tak mengharapkan balasan. Ada tawa saat dalam kesedihan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat itu seperti BINTANG, dia memang tak selalu terlihat, tapi kamu tahu dia selalu ada di sana.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terlalu berharap akan menyakitimu, namun itu bukan alasan tuk menyesali diri. Ingat, sahabat selalu ada untukmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kenalilah sahabat yang disamping kamu. Sahabat ialah yang mengulurkan pelukan ketika kamu terjatuh.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat adalah mereka yang mampu mengeluarkan kemampuan terbaik yg ada dalam diri kamu. Mereka yg selalu berimu semangat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat sejati memberikan waktu disaat tawa hadir, ataupun dikala air mata mengalir.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika Tuhan menciptakan pelangi tuk mengindahkan langit, maka Tuhan menciptakan sahabat tuk keindahan hidupmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup penuh maaf adalah jalan bagi kelapangan dan kedamaian jiwa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Maafkan diri sendiri. Jangan menyesali kesalahan. Maaf itu mengobati hati dan mendamaikan diri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal yang paling sulit adalah mengalahkan diri sendiri. Tapi itu bisa kamu mulai dengan memaafkan diri sendiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Doaku hari ini: Tuhan, maafkan aku jika sering mengeluh. Bimbinglah aku untuk selalu bisa bersyukur atas rahmatMu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Selamat pagi nusantara.. Selamat beraktivitas.. Meski sedang berpuasa, tetap semangat ya..
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, yg diinginkan sebenarnya tak dibutuhkan, sedangkan yg dibutuhkan tak bisa dimiliki. Tapi Tuhan, tahu apa yg terbaik.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sahabat bukan tentang siapa yg telah lama kamu kenal, tapi tentang siapa yg menghampiri hidupmu dan tak pernah meninggalkanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sesulit apapun masalah yang kita hadapi, ia harus diselesaikan, bukan dihindari.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika km berharap yg terbaik tp km hanya mendapat yg biasa, bersyukurlah km bukan yg terburuk.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kalian berkulit kuning langsat warna-warna tropika seperti jingga, hijau, merah, kuning dan biru merupakan pilihan yang terbaik.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Baju tanpa lengan, berleher tinggi (turtleneck), sangat sempurna untuk meminimalkan dada yang besar.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cinta sejati bukanlah yg berusaha utk mengubahmu, tp yg berhasil menerimamu & tumbuh dewasa bersama dgnmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Selama kamu yakin, tak ada yg tak mungkin. Percaya diri! Kamu lebih hebat dari yg kamu pikirkan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dalam hidup, jangan miliki rasa takut pada dia yg membencimu, tapi kamu harus hati-hati pada teman yg pura-pura memelukmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan membalas mereka yg membencimu. Tersenyum & berbahagialah di depan mereka, tak ada yg lebih menyakiti mereka daripada itu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bahagia bukan milik dia yg hebat dalam segalanya, namun dia yg mampu temukan hal sederhana dlm hidupnya dan tetap bersyukur.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, lebih baik mengalah, bukan karena kamu salah, tapi karena dengan mengalah, kamu tak kehilangan dia yg kamu cinta.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bahagia dan memilih sendiri jalan hidup adalah sesuatu yg harus kamu sadari. Jangan biarkan seorangpun yg menentukannya untukmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan permainkan perasaan seseorang. Jika memang tak ada rasa, lebih baik jujur saja. Jangan jadi alasan seseorang terluka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Otot-otot wajah yang kita gunakan saat tersenyum, bisa membuat kulit wajah lebih lentur.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kita terkunci diruang yang kedap udara, kita aka lebih dulu mati keracunan karbon Dioksida dari pada kekurangan Oksigen.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan hiraukan mereka yg berusaha jatuhkanmu. Karena mereka akan kalah dengan sendirinya ketika melihatmu masih tegak berdiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dalam hidup, kamu berhak bahagia. Oleh karena itu, jangan biarkan bahagiamu ditentukan orang lain. Bahagia harus ada dlm dirimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tak peduli seberapa keras kamu mencoba, kamu tak akan pernah bisa menyangkal apa yang kamu rasa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kamu memang berharga di mata seseorang, tak ada alasan baginya tuk mencari seorang yg lebih baik darimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Banyak hal yang bisa menjatuhkanmu. Tapi satu-satunya hal yang benar-benar dapat menjatuhkanmu adalah sikapmu sendiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Saat suatu hubungan berakhir, bkn berarti 2 org berhenti saling mencintai. Mereka hny berhenti saling menyakiti.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal yg sangat kecil dapat menyebabkan masalah yg sangat besar. Jangan pernah meremehkan hal-hal kecil.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Saat membicarakan org lain Anda boleh saja menambahkan bumbu, tapi pastikan bumbu yg baik.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, kesulitan harus kamu rasakan terlebih dulu sebelum kebahagiaan yang sempurna datang kepadamu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan mengeluhkan hal-hal buruk yg datang dalam hidupmu. Tuhan tak pernah memberikannya, kamulah yg membiarkannya dating.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah menyerah jika kamu masih ingin mencoba. Jangan biarkan penyesalan datang karena kamu selangkah lagi tuk menang.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan biarkan orang lain menghalangimu tuk mengejar impianmu. Tetap berjuang, dan percayalah, semua akan indah pada waktunya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Doaku hari ini: Tuhan, jagalah hatiku agar aku bisa menyayangi. Semoga aku bisa menolong mereka yg membutuhkan aku.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Selamat pagi nusantara.. Selamat berlibur..
=========================================
Kata Kata Motivasi
Setiap manusia pasti pernah berbuat salah, namun selama kamu mau melepaskan masa lalu, kamu akan punya masa depan yang cerah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Masalah terbesar wanita adl mengingat terlalu banyak, sdgkn masalah terbesar pria adl melupakan terlalu cepat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dlm cinta, jgn berdusta hanya karena kamu tak ingin dia terluka. Karena ketika dia temukan kebenaran, dia akan lebih menderita.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Suatu hubungan berakhir, karena salah satu hati terlalu sedikit mencintai, dan atau terlalu banyak.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jadi dirimu sendiri. Org akan menyukaimu apa adanya. Meski ada yg membenci karena alasan yg sama, tak berarti kamu hrs berubah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Mereka tak peduli dari mana kamu memulainya. Mereka melihat dari bagaimana caramu mengakhirinya.
=========================================
Kata Kata Motivasi Cinta
Mencintai seseorang berarti menjadikannya bagian dari dirimu. Itu sebabnya akan terasa sakit saat kehilangannya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cinta tidak hanya tentang: "Aku sangat beruntung memilikimu", tapi juga: "Kau sangat beruntung memilikiku".
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kadang tak peduli betapa besar kamu mencintai seseorang, kamu harus melepasnya. Dia yg selalu di hatimu tapi tak di kehidupanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika seseorang yg istimewa di hatimu tak bisa mencintaimu ketika kamu menjadi dirimu sendiri, maka dia tidak istimewa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cinta itu antara 2 hati, bukan 3, apalagi 1.. (^_^)v
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tanpa LO, nggak akan ada LOVE!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal tersulit dalam hidup ini adalah melihat orang yang aku cintai mencintai orang lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika Tuhan memberimu masalah, Dia tahu bahwa kamu pasti bisa melaluinya. Mungkin akan ada luka, tapi itu semua buatmu dewasa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Satu hal penting dalam cinta, jangan berikan ruang di hatimu pada seseorang yg bahkan tak berusaha tuk tinggal di dalamnya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tidak perlu memfokuskan memikirkan orang yg membenci kita, karena masih banyak org yg menyayangi kita.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kenangan indah dan kenangan buruk masa lalu adalah gairah menjalani masa depan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Berhentilah berprasangka buruk. Karena prasangka itulah yang akan membuatmu menyesal dikemudian hari.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Setiap orang berbeda, unik dengan caranya. Kamu harus menghargainya, tapi tak berarti kamu harus menyukai semuanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup ini sederhana. Jika kamu ingin hidup bahagia, mulailah meninggalkan segala sesuatu yang membuatmu tak bahagia.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kamu tak bisa menjadi PENSIL tuk menulis kebahagiaan seseorang, jadilah PENGHAPUS tuk menghilangkan kesedihannya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kamu tak akan dapatkan apa yang kamu inginkan, jika kamu terlalu sibuk mengeluh apa yang kamu miliki saat ini tak cukup bagimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kekecewaan adalah cara Tuhan tuk mengatakan. "Bersabarlah, Aku punya sesuatu yg lebih baik untukmu."
=========================================
Kata Kata Motivasi
Fokus pada masalahmu, km tak akan mendapat solusi. Fokus pada Tuhan, Dia akan memberimu solusi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Trkdg mereka yg tersenyum paling lebar adl mereka yg telah melalui masa tersulit & meneteskan air mata terpahit.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Pakaian dalam bisa memberi bentukan dasar tubuh yang akan semakin disempurnakan oleh pakaian luar.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bersyukurlah atas apa yg kamu miliki saat ini, karena masih banyak orang di sekeliling kamu yg masih kurang beruntung.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Akan ada solusi untuk setiap masalah. Hidup terlalu singkat jika hanya untuk mengeluh. Berusaha, percaya diri dan berdoa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidupmu adalah milikmu, kamu sendiri yg menentukan baik buruknya, dan kamulah yg memimpin dirimu sendiri, bukan orang lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kenali dirimu sendiri dulu sebelum kamu mulai berbicara buruk tentang orang lain. Sudah pantas kah kamu menilai orang lain?
=========================================
Kata Kata Motivasi
Masa lalu adalah pembelajaran tuk lebih dewasa dalam menyikapi masalah yg mungkin sama dengan yg kita alami dimasa lalu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Mahkotai hati dengan keikhlasan. Karena hal itu akan menjadikan kita tetap bertahan dalam menghadapi rumitnya kehidupan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Doaku hari ini: Tuhan, aku ingin apapun yang aku lakukan bermanfaat dan dapat memberi kebaikan kepada semua orang.

Dengan memudahkan hidup orang lain, hidup kita akan dimudahkan oleh Tuhan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
#Sagittarius berjiwa petualang, pandai, suka kebebasan, mandiri, pandai berdiplomasi, berpandangan luas.
=========================================
Kata Kata Motivasi
#Pisces memiliki sisi manusiawi yang besar, penuh cinta, praktis, suka mengkhayal.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah terpuruk karena suatu masalah, bersabar dan berdoa. Percayalah, Tak ada masalah yang terlalu besar bagi Tuhan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tuhan mencintaimu apa adanya, namun tak berarti kita tetap seperti adanya. Hidup ini anugerahNya. Jadilah pribadi yg lebih baik.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup ini penuh pilihan. Semakin baik keputusan yang kamu pilih semakin baik juga kamu dalam mengendalikan kehidupanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Apapun yg kita terima adl akibat dari yg telah kita lakukan. Untuk itu, lakukanlah yg terbaik agar mendapat hasil yg baik pula.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup adalah pemberian Tuhan. Bersyukur dengan bekerja/menuntut ilmu adalah wujud kasih kita kepada Sang Pemberi Hidup.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup tak selalu sesuai keinginanmu. Selalu ada masalah, namun masalah membawa pengalaman, dan pengalaman membawa kebijaksanaan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan mengeluh tentang harimu. Setiap harimu mungkin tak baik, namun percayalah ada sesuatu yg baik di setiap harimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Salah satu hal tersulit dalam hidup ini adalah berhenti mencintai seseorang hanya karena dia telah berhenti mencintaimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Wanita yg paling cantik adalah wanita yg merasa bangga & nyaman menjadi dirinya sendiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Apapun yg telah kamu lakukan, apapun kesalahanmu, kamu akan selalu menemukan kata maaf dalam hati seorang Ibu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Pria yg tampan bukanlah yg bs membuat matamu selalu berpaling kpdnya, tp yg tdk akan memalingkan matanya drpdmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kebanyakan orang tak mau melepaskan apa yg sudah pergi. Itulah yg membuat masalah menjadi berat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang kamu mencintai orang yg salah, kamu menderita karenanya. Namun karena kesalahan itu, kamu menemukan orang yg tepat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Salah satu hal paling bahagia di dunia ini adalah melihat ibumu tersenyum, dan lebih bahagia lagi ketika tahu kamulah alasannya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Miliki iman utk mengucap "selamat tinggal", karena di saat itu Tuhan akan memberikan "selamat datang" yg lebih pantas bagi kita.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup terlalu singkat tuk terus mengenang cintamu di masa lalu, ketika kamu bisa menciptakan cerita baru dengan yg mencintaimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kamu ingin hidup kamu bahagia, mulailah dengan menyingkirkan segala hal yg membuat kamu tidak bahagia.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bahagia tak datang karena kamu mendapatkan apa yg tak pernah kamu miliki, namun karena kamu menghargai apa yg telah kamu miliki.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dalam hidup ini, mungkin kamu tak cukup baik bagi semua orang, namun kamu akan selalu jadi yg terbaik dimata sahabatmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan menghakimi orang lain, jika kamu tak tahu apa yg telah dia lalui dan perjuangkan dalam hidupnya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Fakta Keren, temukan fakta menarik tuk menambah wawasan kamu.

5 menit setelah terbangun, Anda akan melupakan 50% dari mimpi Anda.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Minuman yang dingin dapat memperlambat proses pencernaan dan bisa mengakibatkan mengkerutnya saluran-saluran darah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Melepaskan dia yg kamu cinta adalah hal yg sulit, tapi jauh lebih sulit tuk tetap bertahan jika dia tak merasakan hal yg sama.
=========================================
Kata Kata Motivasi Persahabatan
Persahabatan tak terjalin dengan orang yg istimewa. Kita jadi istimewa karena bersahabat. Sahabatlah yg mengistimewakan kita.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan meminta pembenaran dari orang lain jika sebenarnya kamu tahu jika pendapatmu adalah sebuah kesalahan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika dia yg pergi memberimu 100 alasan tuk menangis, tunjukkan padanya bahwa kamu punya 1000 alasan tuk tersenyum.
=========================================
Kata Kata Motivasi Untuk Bangkit
Rasa sakit membuatmu lebih kuat. Rasa takut membuatmu lebih berani. Patah hati membuatmu lebih bijaksana. Ambil hikmahnya!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tuhan mengirim seseorang dalam hidupmu tuk sebuah alasan, baik tuk belajar darinya atau tuk menjalani hidup ini bersamanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan berusaha jadi orang lain. Kamu terlahir karena sebuah alasan. Maksimalkan diri tuk capai kebahagiaanmu sendiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
#Virgo praktis, analistis, kritis, berkepala dingin dan logis, rajin, sederhana.

#Leo suka memimpin, dermawan dan murah hati, penuh gaya, aristokratik, percaya diri tinggi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika yg telah diperoleh saat ini berbeda dari yg diharapkan, tetaplah bersyukur, dan yakini bahwa itu yg terbaik untuk saat ini.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Setiap masalah ada jalan keluarnya. Kamu mungkin tak melihatnya, namun Tuhan tahu jalan keluarnya. Yakin dan percayalah padaNya
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hargai orang lain, siapapun itu, dan jangan pernah menaruh dendam kepada siapapun. Isi setiap harimu dengan kebaikan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Syukuri setiap kesulitan. Karena terkadang kesulitan mengantar kita pada hasil yang lebih baik dari apa yang kita bayangkan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dia yg mengeluh adalah dia yg tak pernah bisa bersyukur, pdhl tanpa ia sadari, karunia dari Tuhan telah ia nikmati setiap hari.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Perbedaan antara mereka yang berhasil dengan yang tidak bukan hanya dari ilmunya, tetapi dari kesungguhan dan keinginannnya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Doaku hari ini: Tuhan, mudahkan segala urusanku hari ini. Aku berusaha agar yang kulakukan hari ini adalah kebaikan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Keyakinan adalah rahasia kecantikan. Tidak ada kecantikan yang menarik tanpa keyakinan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Para pria sebenarnya juga sangat memperhatikan penampilan para wanita, so untuk kalian para wanita mulailah perhatikan penampilan kalian.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Sekecil apapun kebaikan yang kita lakukan tak kan pernah sia-sia. Kebaikan akan berbalas kebaikan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika kamu percaya mampu meraih impianmu, maka teruslah berusaha. Keberhasilan itu akan memberimu kebahagiaan tak ternilai.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan menyerah ketika yang diinginkan belum bisa didapatkan. Karena sesuatu yg berharga biasanya tidak mudah untuk diraih.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup bukanlah tentang 'Aku bisa saja', namun tentang 'aku mencoba'. Jangan pikirkan tentang kegagalan, itu adalah pelajaran.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kita memang tidak selalu mendapatkan apa yg kita inginkan, namun percayalah, Tuhan memberikan apa yg kita butuhkan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Selalu bersyukur kepada Tuhan. Hidup ini bukan hanya tentang kamu bisa tetap BERDIRI, namun tentang BANGUN disaat kamu jatuh.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kebahagian tidak diukur dari seberapa banyak yang dimiliki, tetapi dari perasaan mensyukuri apa yang dimiliki.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tahukah kamu (pria), bahwa wanita sangat sensitif dengan kebersihan dan kerapihan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Pastikan ukuran pakaian kamu pas dengan lekuk tubuh kamu, karena ini merupakan hal yang paling penting dalam penampilan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hanya karena seseorang tersenyum, bukan berarti dia bahagia. Terkadang dia hanya tak ingin terlihat lemah.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hanya karena pernah terluka, tak berati kamu harus takut mencinta. Ada seseorang yg tepat untukmu di luar sana.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Saat aku berhenti berdoa utk keinginanku adl saat aku menyadari bhw keinginan Tuhan jauh lbh besar dr doa-doaku.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah lelah melakukan hal kecil tuk orang lain. Terkadang, hal kecil itu mampu berikan bahagia di hati mereka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kamu tak akan pernah tahu jika kamu tak mencobanya. Berikan seseorang kesempatan hingga dia berimu alasan tuk meninggalkannya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika km melihat ada sesuatu yg salah, mungkin kesalahannya bukan apa yg km lihat, tapi bagaimana caramu melihat.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Menghormati org yg lbh "tinggi" darimu, itu biasa. Menghormati org yg lbh "rendah" darimu, itu luar biasa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan sesali sesuatu yg telah berakhir, meskipun itu baik. Tanpa akhir tak akan pernah ada awal baru yg mungkin lebih baik.

Ketika kamu telah mencoba segalanya, kamu telah lakukan semampumu, tapi tak juga bisa, serahkanlah pada Tuhan. PRAY!

Berhenti sia-siakan hidup menunggu dia yg tak akan pernah jadi milikmu. Hidupmu terlalu berharga tuk itu.

Ladies, sebelum mempercayai lelaki, ada baiknya jika kamu mengujinya. Tapi ingat, #FaktanyaLelaki tak suka menunggu terlalu lama.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ladies, jika seorang lelaki menangis karenamu, #FaktanyaLelaki itu sangat mencintaimu, lebih dari yang orang lain tahu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup ini sulit, apa yg kamu inginkan tak akan selalu kamu dapatkan, namun jangan pernah menyerah. Berusaha dan berdoa.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan hiraukan mereka yg berbicara buruk di belakangmu, mereka yg menghabiskan waktunya hanya tuk memikirkan dirimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika seseorang tulus mencintaimu, tak ada yg mampu buatnya jauh darimu. Jika tidak, tak ada yg mampu buatnya tetap bersamamu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kadang kamu harus melepaskan, bukan karena tak cinta, tapi karena kamu lebih mencintai dirimu yg terus terluka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hanya karena seseorang pernah melakukan salah di masa lalu, tak berarti dia tak bisa lakukan hal yg baik saat ini.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, menangis hanya membuat matamu setingkat lebih jernih sebelum melihat kebahagiaan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan terus tangisi dia yg telah meninggalkanmu. Suatu saat seseorang akan berterima-kasih padanya karena telah melepaskanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tuhan tak akan pernah membiarkan rasa sakitmu lebih besar dari kebahagiaanmu. Percaya padaNya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Tak peduli seperti apa penampilan kamu, percayalah, ada seseorang di luar sana yg akan mencintai kamu, JustTheWayYouAre!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dalam terapi warna memberi warna pastel seperti biru dan hijau pada kamar dapat membuat tidur nyenyak.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Salah satu alasan mengapa donat berlubang di tengah adalah agar permukaan donat yang terkena minyak bertambah dan donat cepat matang.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika Tuhan tak menjawab doamu, itu karena Dia tahu bahwa yg kamu inginkan akan berakibat buruk tuk hidupmu nantinya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan bandingkan orang yg mencintaimu saat ini dgn masa lalumu. Hargai dia yg kini berusaha buatmu bahagia.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Km akan lelah sendiri jika km terus mengikuti kata orang lain. Bagaimana pun, yg mereka katakan tidak slalu benar.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kesakitan pasti berlalu. Dan ketika sakit itu hilang, kamu akan merasa lebih kuat, lebih bahagia, dan lebih waspada.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cara paling baik untuk tumbuh adalah berusaha dan berdoa, bukan hanya meminta dan berharap pertolongan orang lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kejujuran yg menjadi kebiasaan membawa kebanggaan. Kebohongan yg menjadi kebiasaan membawa kesengsaraan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Follow @FaktanyaAku, belajar dan temukan dirimu yg lebih jujur dengan perasaanmu.

#FaktanyaAku adalah orang yg NORMAL, sebelum aku bertemu dengan sahabatku yg GILA.. (?´_?`")

Jika kamu tak melakukan apapun tuk mempertahankan aku, #FaktanyaAku tak akan berusaha tuk tetap tinggal di hatimu.
=========================================
Kata Kata Motivasi Sahabat
Sahabat adalah mereka yg menjadikan masalahmu masalah mereka, hanya karena tak ingin kamu sendirian menghadapinya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kamu tak akan bisa hanya sekedar teman biasa dengan dia yg PERNAH kamu cinta, karena sebagian dirimu akan selalu mencintainya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kadang tak peduli betapa besar kamu mencintai seseorang, kamu terpaksa melepasnya, karena hatimu lelah tuk terus terluka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Pria sering kehilangan wanita yg dicintainya, karena mereka tak pernah mau belajar menghargai perasaan wanitanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, meski mampu meyakinkan dirimu bahwa dia bukan satu-satunya yg bisa buatmu bahagia, kamu tetap tak bisa melupakannya. #MerahPutih
=========================================
Kata Kata Motivasi
Berhenti mencari yg sempurna tuk dicintai, karena yg kamu butuh hanya dia yg tahu betapa beruntung dia ketika bersamamu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah meremehkan orang lain, terkadang orang yg kamu butuhkan adalah mereka yg pernah kamu remehkan. Tetap rendah hati.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Punya kata bijak dan ingin berbagi dengan sesama? Follow @KataBijakMu, temukan dirimu yg lebih bijaksana.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kesalahan adalah pengalaman hidup, belajarlah darinya. Jangan mencoba tuk menjadi sempurna. Cobalah menjadi teladan bagi sesama.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Seorang yang bijaksana selalu mampu mengakui kesalahannya, mengambil hikmahnya dan berusaha keras memperbaikinya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan paksakan diri tuk cari yg terbaik, biarkan cinta yg menemukanmu. Percaya, yg terbaik pasti datang pd mereka yg menunggu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cinta adalah ketika kamu yakin bahwa dirimu telah melupakannya, kamu masih menemukan dirimu peduli padanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi Cinta
Jika kita mencintai seseorang, berusahalah cintai kekurangannya, bukan hanya mengubahnya seperti yang kita mau.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika tulus mencinta, kamu tak akan menyerah. Kamu mungkin lelah, tapi kamu tetap berusaha, karena cinta selalu temukan cara.
=========================================
Kata Kata Motivasi Cinta
Jangan pernah membandingkan orang disekitarmu, terlebih orang yg kamu cintai. Tak ada manusia yg sempurna. Cintai apa adanya.
=========================================
Kata Kata Bijak Motivasi
Wanita menangis bukan karena mereka lemah, namun karena mereka tak temukan kata tuk ungkapkan perasaan mereka.
=========================================
Kata Kata Bijak Motivasi
Jangan mengulangi kesalahan yg sama. Di setiap kesalahan ada pelajaran yang berharga. Gunakan itu dalam kesempatan berikutnya.
=========================================
Kata Kata Bijak Motivasi
Tidur terlalu malam dan bangun terlalu siang adalah penyebab paling utama kerusakaan hati.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Aroma kuteks yang baik biasanya tidak menyengat, hal ini menandakan kandungan kimiawi di dalamnya tidak terlalu banyak.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan pernah menyesali apapun yang kamu lakukan dengan keikhlasan hati, sesuatu yang datang dari hati akan selalu berarti.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan memberi harapan pada seseorang jika tak cinta. Berpikir mempunyai kesempatan yg sebenarnya tak nyata, menyakitkan!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Orang slalu bilang km perlu melakukan ini dan itu, tp km tahu yg terbaik ttg dirimu dan apa yg perlu km lakukan.

Tulus dalam menggali potensi diri. Meniru hanya membuatmu menjadi orang lain, tak ada yg bisa dibanggakan. Jadi dirimu sendiri.

Keikhlasan hati dan ketegasan sikap, akan menjadikan kamu lebih siap dan lebih berani dalam menyelesaikan setiap masalah.

Apapun yang kamu rencanakan, apapun yang kamu ingin lakukan, awalilah dengan doa.

Doaku hari ini: Tuhan, berikan aku keberanian, kesabaran dan keikhlasan untuk menghadapi sulitnya kehidupan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Meskipun melakukan kesalahan dalam tindakan, namun jika didasari dgn niat baik, pasti Tuhan akan menunjukkan jalan yg terbaik.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika sudah berusaha, ikhlaskan kepada Tuhan yg maha kuasa. Karena semuanya akan kembali kepada Nya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Laksanakan perintah, menjauhi larangan, berserah dgn ikhlas. Maka Tuhan akan menjaga, memelihara dan melindungi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Dibalik setiap kesedihan, terdapat kebahagiaan. Serahkan segala urusan kepada Tuhan. Biarkan waktu dan kehidupan berjalan.
=========================================
Kata Kata Motivasi Islami
Selalu lakukan hal yg benar, dan yg benar pasti berbuah baik, karena kebenaran bersumber dari TUHAN.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang, yg buruk menurut kita adalah yg terbaik menurut Tuhan. Dan hanya kebesaran hati yg dapat menyikapi hal itu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Semua cobaan yang terjadi, terjadi atas kehendak Tuhan. Dan setiap kehendak Tuhan adalah untuk memuliakan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Fashion bukan hanya apa yang kalian kenakan, tapi juga bagaimana kalian menggambarkan diri pada dunia.
=========================================
Kata Kata Bijak Motivasi
Sesuatu yg berarti, tak akan mudah kamu miliki. Semakin lama kamu menunggu, semakin kamu menghargai ketika dia jadi milikmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan terus tangisi dia yg telah pergi. Tersenyumlah karena dia telah berimu kesempatan tuk bertemu seseorang yg lebih baik.
=========================================
Kata Kata Mutiara Motivasi
Dalam cinta, jika seseorang terus berusaha menyakinkanmu tuk percaya padanya dengan kata, kamu sebaiknya tak percaya padanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Org bs berkata apapun tentang kamu. Tp siapa dirimu sebenarnya, hny kamu yg tahu, & hny kamu yg menentukan.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup ini penuh pilihan, kamu selalu bisa memilih tuk tetap bersama dia yg buatmu menangis, atau temukan dia yg buatmu tersenyum
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hidup tak slalu ttg dirimu saja. Tak peduli kamu yg terbaik atau yg terburuk, tak semua orang peduli denganmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan permainkan perasaan seseorang. Jika kamu memanfaatkannya, cepat atau lambat dia pasti akan meninggalkanmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi Sahabat
Tak ada yg lebih menyakitkan daripada mendengar seseorang hanya ingin "Just A Friend" ketika kamu ingin "More Than Friend"
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketika kamu mencintai seseorang, berikan dia pilihan tuk meninggalkanmu, tapi jangan pernah memberikannya alasan tuk pergi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jika dia yg kamu cinta melukaimu, beritahu dia. Tapi jika dia terus melakukannya, lepaskan dia!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Salah satu alasan kenapa sebuah hubungan berakhir adalah karena berhenti melakukan hal yg dilakukan ketika pertama kali bertemu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Musik berfungsi sebagai stimulus pembangkit ingatan ke masa lalu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Untuk mencapai paru-paru, asap rokok hanya butuh waktu sekitar 3 detik dan langsung memacu jantung bekerja lebih keras.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Setiap orang pasti pernah melakukan salah, tapi ketika kamu terus melakukannya, kamu hanya mempermainkan dirimu sendiri.
=========================================
Kata Kata Motivasi
#cintaituaneh, satu-satunya orang yg bisa membuatmu merasa lebih baik adalah alasan mengapa kamu selalu bersedih.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal yg harus kamu ingat dlm cinta, jika kamu ingin memiliki MAWAR yg indah, kamu harus menerima DURI di sekitarnya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Berhenti berusaha tuk jadi yg sempurna. Temukan dia yg tahu semua kelemahanmu tapi tetap ingin menjadi bagian hidupmu.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal yg sia-sia tuk menunjukkan betapa besar kamu peduli pd seseorang ketika dia terlalu sibuk mendapatkan perhatian orang lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Luangkan waktu bersama orang tua. Walaupun sejenak, itu akan menghasilkan pemahaman yang lebih baik satu sama lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Kesalahan adalah guru terbaik manusia ketika ia cukup jujur untuk mengakuinya dan bersedia untuk belajar dari mereka.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Miliki hati yg tak pernah membenci, senyuman yg tak pernah menyakiti dan kasih sayang yg tak pernah berakhir.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Waktu terus berjalan, belajarlah dari masa lalu, bersiaplah tuk masa depan, berikan yg terbaik untuk hari ini.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal yg harus kamu ingat dalam hidup adalah segala sesuatu tak harus sempurna bagimu tuk menjadi bahagia.
=========================================
Kata Kata Motivasi
* Cinta itu seperti Biologi n'Fisika penuh teori n'logika.
=========================================
Kata Kata Motivasi
* Jangan mengatas namakan cinta jika 7anmu hanyalah nafsu n'nista
=========================================
Kata Kata Motivasi
* Qta hnya manusia yg ingin di cinta n'mencinta.
=========================================
Kata Kata Motivasi
MENCINTAI bukan bagaimana kamu MELIHAT tp bagaimana MERASAKAN. Bukan bagaimana kamu MENDENGAR tp bagaimana MENGERTI.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Cinta bukanlah sebuah permainan. Cinta adalah perpaduan dua hati yg saling berjanji, meski pernah tersakiti, cinta tak akan pergi.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Menjaga kata-katamu tidak semudah mengucapkannya. Membuktikannya? Itu cerita lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Ketulusan cinta dan kasih sayang tidak dapat dilihat atau didengar, tetapi hanya bisa dirasakan dengan hati.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hal menyedihkan ttng cinta yg berawal dari persahabatan adalah ketika cinta berakhir, dia akan menghancurkan persahabatan yg ada.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Semangat 45 menuju kampus baru tuk mencari gebetan, bisa langsung menjadi lesu ketika tahu mantan juga kuliah di situ.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Terkadang kamu harus berpura-pura bahwa kamu tak peduli, karena kamu tak berarti apa-apa pada seseorang yg berarti segalanya.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Salah satu hal terpenting dalam hidup adalah belajar bagaimana cara memberikan cinta yg tulus kepada orang lain.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Bebaskan dirimu dari belenggu masa lalu. Hiduplah hari ini tuk menciptakan masa depan yg lebih baik. Miliki hati, jadikan berarti.
=========================================
Kata Kata Motivasi
Jangan biarkan dirimu terpaku dengan hubungan masa lalu, yg berakhir telah berakhir. Lebih baik temukan seseorang yg baru. MOVE ON!
=========================================
Kata Kata Motivasi
Hargailah mereka yg telah berkata jujur kepadamu, karena bagi beberapa orang, mereka lebih suka mengatakan apa yg ingin kamu dengar
=========================================

www.tips-fb.com

Tips Cinta Suami Isteri


* Cium tangan suami dan dahi isteri setiap kali sebelum berpisah ke tempat kerja masing-masing.
* Jika berpisah lebih dari sehari seperti untuk tugasan luar daerah, tambah rutin harian tadi dengan pelukan dan ciuman di bibir.
* Walau sesibuk mana sekali pun, luangkan masa untuk menelefon pasangan sekurang-kurangnya sekali walau sekadar untuk bertanya apa yang sedang dilakukan.
* Sentiasa ucapkan kata-kata sayang seperti I love you sepenuh hati sebelum keluar kemana-mana, menamatkan perbualan di telefon dan sebelum tidur.
* Sentiasa mencari peluang untuk makan tengah hari bersama kerana pastinya ia tiada gangguan anak-anak jika pada hari berkerja.
* Amalkan bertanya apa yang berlaku sepanjang hari selepas pulang dari kerja sebagai tanda mengambil berat dan memberi peluang pasangan meluahkan perasaan.
* Laungkan masa untuk berbual tentang apa sahaja dari isu rumah tangga hinggalah politik semasa sebelum tidur.
* Mudah berbaik jika berlaku sebarang pertelingkahan, jangan biar berlarutan walau untuk satu jam sekali pun apatah lagi berhari-hari.
* Temani pasangan semasa menonton rancangan kegemaran mereka walau sambil membaca akhbar misalnya kerana apa yang penting ada berada di sisi.
* Jangan sesekali berpisah tempat tidur walau anak sudah berderet atau usia sudah meningkat kerana ia adalah salah satu amalan penting untuk mengeratkan kasih sayang.
* Amalkan sembahyang berjemaah semasa di rumah, berdoa bersama serta bersalam-salaman selepasnya.
* Biasakan bergilir gelas atau pinggan semasa makan serta tidak segan atau geli untuk menghabiskan makanan atau minuman isteri atau suami.
* Sesekali buatlah kejutan seperti membeli hadiah atau kad untuk peristiwa tertentu, memakai pakaian dalam yang seksi atau apa sahaja yang anda tahu pasangan pasti menyukainya.
* Senda gurau dalam rumah tangga amat penting, ceritalah sesuatu yang kelakar, teka teki atau apa sahaja yang membolehkan anda ketawa bersama.

* Sentiasa kenang pengorbanan masing-masing seperti susah payah isteri melahirkan anak dan suami yang berkerja keras \ menyara keluarga.
* Sesekali tukar gaya penampilan agar ada kelainan serta untuk mengelakkan pasangan merasa jemu.
* Apa sahaja masalah yang timbul, berterus terang dan berbincang bersama untuk menyelesaikannya.
* Sentiasa menyimpan tekad untuk menjadi suami/isteri yang baik dalam rumah tangga bahagia kerana fikiran positif akan memudahkan anda mencapai matlamat tersebut.
* Jika amalan-amalan di atas tidak pernah dilakukan sehingga anda membacanya hari ini, jadikanlah ia sebagai titik permulaan untuk melakukannya tanpa rasa ragu dan malu. kalau ada tips-tips yang lain boleh kita berkongsi lagi.
www.tips-fb.com

16 April 2012

rahmat Allah


Allah SWT telah meletakkan banyak rahmat, Cinta dan Rahmat dalam keluarga kami. Dia (SWT) membuat kita siap dengan melengkapi kelemahan kita dan kekuatan. Beliau (SWT) memberi kita perkara yang berbeza supaya kita boleh bekerjasama dan menyokong antara satu sama lain. Masya Allah, Allahu Akhbar. Syukran Alhamdulillah!
kami bersyukur bahawa kami telah dijadikan sebagai salah satu dan kami berdoa dan berharap bahawa kami akan menjadi sebagai satu keluarga di Jannah, Insya Allah. Amin ya Robbal 'Alamin...


Ya Allah peliharalah kasih sayang antara kami kerana MU...AMin
www.tips-fb.com

YA-RAHMAN, YA-RAHIM, YA ALLAH


YA-RAHMAN, YA-RAHIM, YA ALLAH 
Amalkan sebanyak 3 kali Jumaat berturut-turut. Baca berulang-ulang kali sepanjang anda duduk lepas sembahyang Asar sehinggalah masuknya waktu Maghrib. Masuk sahaja waktu Maghrib, sebutlah “Allahuakhbar”, dan teruslah angkat tangan dan berdoa kepada Allah yang MAHA berkuasa dengan apa yang dihajati. (Untuk mempercepatkan jodoh, memanjangkan jodoh, dikurniakan cahaya mata, sembuhkan penyakit, elakkan dari malapetaka, diampunkan dosa dan sebagainya).



www.tips-fb.com

15 April 2012

GIANT mug

Assalamualaikum...

selamat petang...kenyang kita sbb baru shja selepas melantak bihun...huhu...hubby ckp sedap...Alhamdulillah...kita suka..hehe...tadi pegi "giant"

dalam jalan-jalan sambil hubby tolak troly...

hubby :- yang... kita nie datang giant mesti bli mug (sambil meluru ke tempat mug...)

kita :- ha'ah.....(sambil gelak...)

kita ngan hubby myb suka bli mug kot...haha...wat koleksi...padahal duduk berdua jerk..pun...yang sebenarnya hubby setiap kali beli x puas hati...(sbb x cukup minum air) haha...so setiap kali pegi nak cari mug yang beso...kita ada la cadangkan yang beso...tp x nak pulak beso sangat lak...hihi...pe'el jugak hubby nie tau....kihkih...

whatever....la....but i love him so much...

wah stylo la mug nie....kita suka...kalau ada yang bleh bli couple gini...sama tapi tak serupa....satu untuk hubby satu untuk kita....kita suka....hehe...opss...terover...maap!! www.tips-fb.com

13 April 2012

Satu perkongsian


Satu perkongsian yang menarik dr Prof Dr Muhaya:

"Saya berkesempatan utk bertemu dgn ibu kepada seorang ilmuwan agama (ustaz) yang tersohor pada masa kini. Melihatkan kpd kebolehan anaknya dalam menyampaikan dakwah, maka saya bertanya kepada ibunya, apakah rahsia beliau dalam mendidik si anak? Jawab si ibu, sewaktu si anak (ustaz) dilahirkan, beliau telah mengambil keputusan utk berhenti kerja bagi menumpukan sepenuh perhatian beliau utk menyusukan anaknya selama genap 2 tahun. Selain itu, pada setiap malam, apabila mereka suami isteri dikejutkan si anak utk menyusu, suami beliau akan turut sama bangun. Suaminya akan menyediakan susu kepadanya utk minum sambil beliau menyusukan anaknya itu. Suaminya tak benarkan beliau menyusu sambil baring. Sebaliknya, suaminya akan menyediakan belakang badannya utk beliau bersandar menyusukan anak sambil duduk dan memastikan keselesaan semasa menyusu. Bayangkan bagaimana emosi si isteri apabli setiap malam dilayan sebegitu oleh si suami"

SUBHANALLAH.... indahnya alam rumah tangga jika bersandarkan amanah dan kasih sayang kerana Allah. Tak mustahil jika mereka dapat melahirkan generasi yang baik akhlaknya.

Persoalannya, siapakah si anak yang dimaksudkan??? Beliau adalah USTAZ DON DANIYAL DON BIYAJID;)


www.tips-fb.com

cik J?

Assalamualaikum...selamat pagi...everybody..dah siap kemas umah....layn blog sekejaplah erk...hehe..tiap bulan cik "J" nie pasti menjengah tau...alahai...lagi kita dah kawin lagi dia datang tau...dulu2 x derk lah kacau sangat kita...huhuhu...kadang2..x selesa..tolonglah faham kita nie...kita tak suka la...cik "j" nie...kalau tak datang langsung pun okey kan..nie tiap bulan datang aje...pastilah mengganggu kita...x pernah miss...korang nak tahu tak cik "j"...sape?? nanti kita tunjuk pic dia okeh!!

sila scroll ke bawah okeh!! nak bg surprise cket...


?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?



nie ha...cik "j"...JERAWAT!!!

haha...
www.tips-fb.com

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers