Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

29 December 2009

~~IkaN KeLi(CaTFisH)~~





ToDaY PeGi CasH KaN DuIT KaT BsN..HoNeY G KeJaP JeRK..CoZ X RaMaI OrG...AnD THeN HoNeeY P BlI BaRaNG DapUR NgaN MY muM..(BeLOVEd MaMa)..HoNeY tNYa MaMA.."HArI Nie LaUK Apa..MaMA"..My MUm SaId..PaPA DaH BliKAn IKan KelI..MAMa NaK mAsaK IkaN kElI MAsAK KARi..FuHH..BEsT..DaH laMA x MakaN..RugI SesAPer YanG x MaKaN..BeSt TaU...HeHE...NasiB BaIK Bee...MaKan...KaN bEE Kan??HeHE.."YEr".Bee MenJawAb..Bee Juga CaKAP.."Bee SEMua MakaN..HonEY PUn Bee MaKAn"..AdUH G maNA Sih..Hahaha..JusT KidDiNG..

HaIS..DaH Lari TaJUk KEr??Uiss BlUM kAN..MAsIH JUGa..CakAp PasaL IkaN KEli(CaTFish)DaH sIAP MaKN daH iKaN KEli Tue..

^
^
WaH INi IkaN keLI MaKN oRg NIh Hak..Hak
BUkaN IkaN KeLI niE TaU yG My MUm MaSAk(JaNGan SAlaH FaHam)AhaKs..Pic Nie HoNey CaRik KaT INteRNeT LOooo...BEsAu aMaT SiH...TaKUt HoNeY Tgk..BtUl2 MaKaN oRg NIH!!!!



Haa..NI la..KaRI IkAn KELi MaMA MaSaK...HaHa..X dEr LaH sEBEsaR CaTfiSh YG Kt aTaS Tuh...Yg kaT aTaS TuH BuKaN KITa MaKAN DiEr..DiEr MaKaN KitER..HaHaHA..




BeLUm AbIs LAGI nie NaK cKAp PaSaL IkaN KeLI...Hak..hak..
Nie SeBAhAgIaN cERiTa TeNTanG IkaN KeLI..JusT UntUK FuN2 JeRK..MaKlUmaT niE I AmBIk KaT InteRNeT..Sbb i pUN TaK TaWu..PuN sO sEsAmaLAH KITA BaCa K??



Ikan keli atau lebih dikenali catfish pada masa kini merupakan antara sumber protein utama dunia. Catfish kini diterima oleh pelbagai bangsa dan negara dalam permakanan harian. Malaysia antara negara utama yang memainkan peranan dalam industri aquakultur ini. Ikan keli atau lebih dikenali varieti keli afrika mula diternak di Malaysia pada tahun 80an sebagai spesis berpotensi komersil. Seperti sebuah jenama baru dalam pasaran, penerimaan masyarakat yang dingin terhadap ikan keli pada peringkat awal membantut ternakan catfish ini berkembang maju. Kaedah pemasaran yang tidak sesuai dan gambaran negatif antara halangan awal. Perubahan kaedah ternakan dan teknik pasaran yang mengikut selera masyarakat tempatan merupakan kunci penerimaan terhadap ternakan ini. Ikan keli mula mendapat tempat dalam hidangan utama berdasarkan penerimaan menyeluruh terhadap catfish ini, berbeza dengan lebih sedekad yang lalu ikan keli hanya digambarkan dalam masakan tradisional. Nilai komersil dan khasiat permakanan yang telah terbukti, mendorong spesis catfish ini sebagai ternakan utama di negara ini. Kaedah ternakan dalam kolam tanah adalah peraju utama selain ternakan sangkar, kolam konkrit, fiberglass dan terbaru ternakan kanvas.

LaGI PitChA KeLI..BeSAU..





www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers