Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

11 August 2011

Hikmah dalam dugaan

Assalamualaikum, selamat pagi...setiap dugaan bagaikan mimpi jika kita redha menerimanya dengan lapang dada..btul tak? memang kita sebagai manusia terkadang bila Allah menduga kita cepat melatah, terasa terbeban dgn dugaan yang melanda...biasalah manusia tiada yang sempurna, namun semoga kita sentiasa cepat tersedar...bahawa Allah tidak akan menduga jika kita tidak mampu menghadapinya...kehidupan dunia sememangnya banyak dugaan dan bukan semua yang kita perlu dan mahu...dapat kita miliki..contohnya bentuk kehidupan, cara kehidupan, harta bnda yang kita miliki...x semua kita dapatkan?? tetapi sentiasalah bersangka baik pada Allah sbb setiap dugaan pasti ada hikmahnya...contohnya seperti saya bukan tidak perit berjauhan dengan seorang suami.. Allah sahaja yang tahu perasaannya, namun sejak berjauhan dengan suami saya dapat rasakan saya lebih masa bersamaNya...walaupun dalam kuantiti yang sedikit namun sentiasa bersamaNya.InsyaAllah...bukanlah nak ckp saya nie sempurna atau baik atau pun nak menunjuk yang saya nie bagus tp sekadar perkongsian apa yang saya rasa dan alami dalam kehidupan yang saya tempuh sekarang nie jerp...(jangan fikir bukan-bukan tau) lagi-lagi bulan puasa nie...huhuhu...dan bukanlah maksud saya masa saya anak dara saya x bersamaNya...hehe..tp biasalah dulu kan study lagi, lagi lak...asyik bergewe jerk...macam x ada keberkatan lak dan bukan jugak saya ckp bila suami ada kita x ada masa bersamaNya, tp faham-fahamlah bila suami ada, setiap keperluan suami kita perlu jaga, mungkin kadang-kadang letih dan sedikit terbantut nak buat perkara-perkara sunat kan...hehehe tp jika ada masa seeloknya daptlah kan...ermm sekarang nie hidup saya dah lain setiap langkah hidup saya terasa lebih sempurna sejak berkahwin...saya rasakan kehidupan kami lebih berkat...dan d redhai Allah..syukur Alhamdulillah pada Allah..walaupun berjauhan buat masa sekarang...namun saya bersyukur dengan rezeki yang Allah kurniakan...semoga Allah sentiasa membuka pintu-pintu keberkatan dalam kehidupan seharian kita..InsyaAllah..bnyak hikmahnya dalam setiap dugaan sebenarnya..cuma kita perlu berfikiran positif jerk...hehe kunci untuk lebih rasa bahagia walaupun kehidupan x seindah mimpi...setiap orang lain dugaan dan cabarannya...namun ia akan jadi lebih baik jika lebih berpositif..Amin...

p/s en3 nie untuk diri sendiri jugak...maklumlah saya pun manusia biasa...mohon maaf jika ada yang terasa dgn isi en3 nie, tp rasanya x ada kot...hehe...selamat menunaikan ibadah puasa padahari ini...semoga puasa hari ini lebih baik dari semalam..peace no war...huhu


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers