Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

03 April 2011

Ya Allah lindungilah suamiku...

Assalamualaikum...dan selamat malam...semalam aku rasa gembira dengan berita yg b khabarkan...aku rasa x sabarnya nak jumpa b...hari nie aku d kejutkan dengan berita yang khabarnya kat sana dah mula sakit2 tp blum lagi d SAHKAN namun...aku sgt2 risau...kenapa wabak nie terkena sekarang pada tempat2 macm tue...b ckap ramai yg demam...ramai yg d kuarantin...Ya Allah betapa risaunya hati seorang isteri yang jauh d mata...aku x tahu nak lafaz kerisauan aku nie dgn kata2...yang aku mampu hanya berdoa dan berpesan pada suamiku supaya berjaga2....aku sentiasa mendoakan kesejahteraan b d sana...Ya Allah...cubaan untuk hidupku...ini..aku redha..Ya Allah...aku sentiasa berdoa supaya suamiku sentiasa d lindungi dan d rahmati olehmu Ya Allah...aku hanya mampu meminta dariMu...Ya Allah...walaupun aku risau...namun aku yakin dgn ketentuanMu Ya Allah...Lindungilah suamiku...daripada segala musibah yang melanda pada tmpat2 latihan polis sekarang nie...juahkanlah wabak itu dari tempat suamiku berada Ya Allah...Subhanallah...Engkau Maha pemurah...Maha Mendengar...Maha Pengasih...terimahlah doa hambamu yang lemah ini Ya Allah...

di petik dari beri harian...

Adenovirus dikatakan sekumpulan virus yang berasal dari kelenjar Adenoid dalam kepala berdekatan rongga hidung yang berfungsi melindungi serangan penyakit, tetapi boleh menyebabkan jangkitan pada lapisan tisu saluran pernafasan, mata, usus dan saluran kencing.

Jangkitan Adenovirus biasanya menyebabkan penyakit membabitkan sistem pernafasan, namun ia juga boleh menyebabkan cirit birit, jangkitan selaput mata, jangkitan usus dan ruam serta masalah pernafasan akut (ARD).

Pengamal perubatan, Dr S Thiru, berkata Adenovirus yang tersebar melalui rembesan atau titisan yang keluar dari saluran pernafasan, memerlukan rawatan serta penjagaan rapi.

“Virus mula agresif bila antibodi rendah dan lemah. Biasanya, ia tidak bertindak balas kepada antibiotik kecuali ada gabungan jangkitan virus dan bakteria,” kata doktor sukarelawan itu yang pernah mengikuti misi kemanusiaan di beberapa negara dunia ketiga dan membangun, termasuk Palestin dan Pakistan.

Dr Thiru berkata, antara simpton awal jangkitan Adenovirus ialah demam panas, batuk, cirit-birit dan hilang selera makan sebelum pesakit mengalami komplikasi penyakit yang lebih serius seperti masalah pernafasan teruk dan radang paru-paru.

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers