Be pleasure to leave your linky..have a nice day!!

BFF

19 July 2011

Tersentap versi two

Assalamualaikum dan selamat malam, masih lagi mood yang tersentep dek ptg tadi...huhu..bila kita nak mula mengeluarkan kata-kata tue kan seharusnyalah kan kena fikir
"sensitiviti", "tgk keadaan" dan "guna psikologi" gak tau yg pnting sekali "budi bahasa"...islam kan seharusnya tidak menyakitkan..x kiralah sakit hati ker..sakit apa2 jelah.. ♥, pesanan ikhlas daripada...-penaja- (^,o)


..ha tue status saya kat fb tadi...hehe..‎

"budi bahasa amalan kita" renung-renungkanlah..ya. x suka jgan terpaksa..tiada siapa yg memaksa.sekian terima kasih


....ini juga status fb...kalau d renung-renung la kan...btul tak? hihi..napelah sentap sangat hari nie kan? ntahlah..x tahu kenapa, saya tahu kita berhak bersuara apa pun yg kita nak cakap...kan?kan? tp biarlah dengan cara adab dan sopan yang betul, dalam islam semuanya indah, kenapa kita nak "berdakwah" kononnya la dengan cara x ada adab dan sopan, nilai murni yang baik...budi bahasa yang baik...tolonglah...tolong walaupun anda tidak berada d tempat sesiapa pun..kalaupun anda nak berbicara tolong ingat kata-kata status fb kat atas tue ok..hehe..beware..kalau kita bersalah dan menyakitkan hati pada "manusia" kita kena minta maaf pada " manusia" itu jugak tau...berlainan dengan bersalah pada Allah kita boleh minta ampun daripada Allah dengan memohon keampunan denganNya...so beware bila berkata-kata...mana tahu anda telah menyakitkan hati teman anda tanpa anda sedari kalau ada cepat-cepat minta maaf hehe...pesanan ikhlas daripada insan kerdil d cc Allah.

*pesanan ini jua buat diriku sendiri
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

setitikkasihseikhlascintaku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers